Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

fredag 6 maj 2011

Uppdelat!

Ja idag får det bli en tvådelad blogg för känslostämningen är alldeles för mycket kontrast i för att kunna ha den i en flytande text.

Gårdagen, Torsdag 5 maj:

Kl 8 stod jag på torget och inväntade Emma som strax kom nerumplandes efter sitt arbetspass. Vi rullade mot Riksbyggen där vi hämtade upp Annika, vidare till Hörnebo där Johanna var redo.
Ner till bilisten, tankade röda faran och sen rullade gänget iväg mot Ullared.
Emma hade frispel pga mitt vägval, jag åker alltid samma väg, Hjo, Jkpg, Nissastigen och slutligen svänger man av vid Skeppshult och hamnar inom några mil i Ullared.
Resan ner gick bra. Johanna och jag var riktiga kisselisor, Emma behövde knästreckningar och Annika hon flöt med i alla våra andras konstiga behov.
Många historier om det förflutna, om vänskap, om skitsnack och annat hanns med.

Väl framme på G-kås blev det lite uppstyckat eftersom jag och Johanna båda har barn och dom andra inte. Jag var tvungen att agera feeder åt Johanna för att ha henne utan att hennes blodsocker var i balans var som att släppa lös Godzilla bland varorna...så hon fick fika lite och jag drack cola ;-)

Första vändan gick rätt bra, vi var lite fnittriga, flummade runt och hittade kläder. När vi i sakta mak hade tagit oss igenom barnavdelningen så tyckte vi att det behövdes mat. Vi gick mot kassorna, fick tag på vår andra halva och satte oss och väntade vid utgången...på golvet. Ja det vill säga efter det att Johanna hade knökat sig i en sån barnåkattraktion som man lägger en peng i. Jag skratta så jag tjöt.

Mitt i allt kom MORGAN...ja ni vet vem jag menar eller...UllaredsMorgan.


Johanna tyckte mitt i allt gapskrattande att det var en riktigt bra idé att le lite och vinka, vilket då resulterade i att han kom fram och pratade med oss om säkerhetsmöten, var vi var ifrån och gud vet vad. Det kom även fram en kvinna i 50-årsåldern och ville fota honom och jag, hungrig och redan överfnittrig dog av gapskratt när han sen lämnade oss där på golvet, med sitt vridna skärp som det sista man såg. 
Som jag skrattade.

Annika och Emma kom och vi gick ut till burgerking och skulle äta, inte slutade dumheterna där, jag fick en barnkrona i papp och Johanna med, där inne var det också mindre bryt och skratt åt de mest dumma saker...

Återgick till handlandet efter maten. Stackars Annika var så gott som färdig men lallade med ändå såklart! Jag och Johanna tog damavdelningen och tro det eller ej men jag handlade faktiskt en del till MIG SJÄLV! Där hottade vi någon scarf som hade hjärtansformade STORA bjällror på sig, dom satte vi på huvudet, jag hade även min nyinköpta hatt på mig samtidigt. Vi hittade massor av saker som GLAMKOKO hade avgudat, till och med hennes EGNA MÄRKE! Men eftersom läget är som det är så fick hon inte chans att fotoblogga om det ;-)

Trams , flams och skratt rakt igenom damavdelningen, ett under att vi fick något vettigt inhandlat alls ;-)
När vi kom till leksaksavdelningen började shoppingsuget mattas av, men jag inhandlade en hel del födelsedagspresenter till sonen som snart fyller 6!

Betalning och avslutning med en glass fick det bli innan vi skulle rulla hem. Övertrötta så blev det en hel del skrattfester även i bilen hem, vissa helt sanslöst galna...

Hemma packades en efter en ur och när jag kom hem var jag sanslöst trött och mina ben värkte så jag höll på att bli galen. Men skrattsalvan var inte slut, Jonas spelar ju in sig nattetid med en applikation på sin iPhone. Han hade haft ett så förbannat roligt sömnmeddelande på natten så jag fick skratta ur mig min sista lilla energi som jag hade *ler*


Jag medicinerade mig hårt och när piller satte in så värken i benen släppte då somnade jag som en stock.

________________________________________________

Vi byter till Fredag 6 maj:

Som väntat var jag omöjligt trött i morse, kunde inte få igång mig alls. Fick upp och iväg Zanna till skolan, hon vaknade av sin egna klocka idag. Pontus ville inte till någon barnomsorg och jag orkade inte tjafsa, han fick bli hemma, grejade med sina saker han hade fått och provade lite kläder. Jag vilade.

Vid lunch tvingade jag mig ur sängen, det var en plåga men jag var tvungen. Fick i oss lite mat och sen beslutade jag mig ändå för att ta med mig barnen på Tibros vårfest. Mötte upp Samuel och Joanna där med. Vi fick en mysig em i solen och barnen kikade på cross och vi tittade när Joanna sjöng med kören i gallerian. Sockervadd och klubba blev det med.

Väl hemma avlöstes jag av Jonas som hade vilat, jag gick och la mig, sov som en stock till efter 20-tiden.
Käkade tacos med barnen, maken och Joanna sov sover här i natt.

Har suttit i telefon i omgångar under kvällen och det har väl inte vart så roliga samtal alla gånger tyvärr. Nu ska jag lägga mig igen iaf. 
Tur att gårdagen var så hysteriskt rolig, för nu har jag mentalitetsork att hantera lite dåliga nyheter igen som tur är.

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hahah fy fan va skojj vi hade du!!

    SvaraRadera
  2. Vad jag skrattar! Du*/Ni är inte kloka..får riktigt fram målade bilder från eran resa till ullareda.. Haha..

    SvaraRadera