Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 31 maj 2011

Knivegg i foten.

Nä jag tyckte inte att vi har nog med vårdbesök i släkten jämt, just nu eller alltid annars...så jag beslutade mig för att en köttkniv som jag skurit fläsk-kött med var en JÄTTEBRA idé att tappa med eggen rätt ner i övre stortåleden...det var ett mindre blodbad.

Jonas försökte stoppa blödning, Pontus stod bredvid och hade 2000 frågor och själv försökte jag undvika att svimma alternativt vråla rätt ut i en svordomsorgasm.

Jag la tryck på och fick det att sluta blöda och tyckte väl att det var lignt...fram tills adrenalinet la sig...PAIN!

Tog av trycket och tittade...mnja...sy kanske är bra ändå. Så in och fick komma in direkt. 2 stygn och två suturtejp senare fick jag åka hem...öm och med order att det får inte försämras...alls, eftersom leden var i riskzon.

Jahapp, en annan order var att det skulle bytas förband och ses över senast på Fredag...

Jävligt bra jobbat Ellen!

3 kommentarer:

  1. Kram till dig gumman, hoppas de inte skadar din led och att du slipper ha för ont!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det läker bra och att smärtan försvinner. Inget roligt att ha sådan otur. kramar.

    SvaraRadera