Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 15 maj 2011

Alzheimers DE LUXE!

Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom livets upp och ner som svänger snabbare än vad min hjärna kan processa och hinna med.

Idag började dagen så himla bra och vid lunchtid åkte jag och barnen ut till Fagersanna där barnen lekte med Joanna och Maximilian och jag drack en kopp thé ihop med Gun!
Åkte hem och grejade med mat och smoothies och sen vilade i lugnet, för barnen skulle ju komma först nu om en stund.

NU, ja just precis NU kom jag på att vi har missat Pontus sista barntimme med kyrkan, vi missade hela avslutningstjohejet med häst och vagn, bollkastning, korv med bröd och allt som det brukar vara ute i Östankyrke. Och hela mitt hjärta BLÖDER nu, jag vill bara lipa. Hans sista år, hans sista avslutning och vad gör jag, jag GLÖMMER!
Jag hatar min hjärna, hatar att jag inte fixar att hålla ordning på allt, jag är förbannad på mig själv och det blir inte roligt att tala om för en glad liten grabb att han missade allt detta...
Nästa helg är det HANS helg igen, då ska vi ta med han till Örebro och bada kom jag och Jonas överens om, för något måste jag kompensera honom med...så efter brorsan har fått hjälp åker vi till Örebro!!!

Nu kommer barnen hör jag, dags att ta tag i detta nu :-(

1 kommentar:

  1. Men gumman, ta de lugnt, han har ju haft annat roligt istället! Sånt där har jag med gjort, glömt av typ ett kalas som zack sett fram emot och bokat annat istället! Och hade du varit en usel förälder hade du för de första inte sett till att dom hade haft något kul att göra idag, utan dom hade fått sköta sig själva alà skattegården style, han hade INTE fått något roligt som kompensation och du hade inte haft dåligt samvete! Så tänk på det du!! puss

    SvaraRadera