Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 22 maj 2011

Annorlunda!

Idag började jag plocka ur garaget, meningen är att allt skräp ska transporteras undan igen....fattar inte hur mycket skräp ett hus kan ha?

Hur som helst. Det har legat isolering i garaget sen sovrummet tilläggsisolerades. Jag skulle nu börja samla ihop detta och kasta det.

Jag fyllde några säckar innan jag skulle plocka lite lös isolering som låg i småbitar. Började riva i det hela när jag hör ett kraftigt och uppvärmande surrande och buzzande under nästa näve jag är påväg att ta tag i. Fram kryper en FET drottningshumla, stor som inget annat jag sett...hon var inte så glad på mitt städande och snart förstod jag varför. Det småsurrade när hon lämnade platsen. Jag hämtade Jonas och i isoleringen hade väl denna hona påbörjat att bygga bo, lagt ägg och fått bedårande små humlebebisar. GUD va små och söta.

Jonas flyttade över den biten isolering i en påse, stängde den och tog ut den och öppnade den igen. dom små humlebebisarna fixade luft i vingarna och klarade av att flyga, men satte sig på Jonas och var runt honom, det var som om dom trodde att han skulle guida dom i livet nu.

Mamma humla, Fru Drottning, flög förvirrat ut genom förrådsdörren och sen in i sitt smyghål (som vi hittade sen) och ut genom dörren och in igen...

Under eftermiddagen kom till och med en humlebebis in och satte sig genast på Jonas *ler*

Hur som helst får som lära sig att klara sig själva nu och hitta ny byggplats att bosätta sin koloni på...i garaget kommer dom inte trivas på sikt ändå dom små stackarna!

I övrigt har jag näst intill sovit hela dagen...och ska så göra igen.


Fru drottning hon var stor och förvirrad!


Bebisarna var små, ulliga och gulliga och tyckte Jonas var en bra pappa :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar