Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 3 maj 2011

Ja ibland suger livet!

Jag hade behövt den här dagen att rannsaka mig själv lite. Nu blev det inte så för min dotter hade ett utbrott nyligen och barnen kommer som vanligt först...det måste dom få göra.

Ibland är det extra tufft att min älskade dotter tycker att allt bör kretsa kring henne, idag har hon gjort upp planer igen fast vi så många gånger sagt och förklarat att vi måste vara delaktiga i hennes planeringar. När jag således talade om att vi har för avsikt att gå en vända idag så fick hon spel. Jag erbjuder henne at stanna hemma själv den lilla stunden (ca 30 minuter) men av någon anledning har hon det senaste helt motsatt sig att stanna hemma ensam...alls.

Jag försökte med att förklara att vi andra i familjen också har behov av att kunna planera, göra saker ihop och inte enbart anpassa oss till vad hon finner roande och energigivande för stunden och för dagen.
Hon har vart så arg på mig. Det gör ont.

Men nu har det iaf sjunkt in och vi ska ta en promenad i em, för att jag och Jonas behöver det. Barnen får bli med.

Idag är en förbannat gnällig dag och inte fan blir det bättre av vädret...jag orkar faktiskt inte vara positiv idag och tycker det mesta suger, men det går över. jag ser fram emot Torsdag.

Jag vill PÅMINNA om att jag vill veta vem som kommenterar anonyma inlägg, tack.

1 kommentar:

  1. jag har ett liknande bekymmer här med en gosse som absolut inte vill göra något utanför hemmet utan tycker att jag och alla andra skall vara hemma med honom jämt...och flippar när de andra barnen vill göra något annat...

    SvaraRadera