Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 24 maj 2011

"Jag ska bara"

Jag började plocka i det blivande allrummet...jag gjorde det mest för att gymhörnan ska bli klar så man slipper gå ut i skitväder som råder titt som tätt.

Jag fick rätt bra påbörjad ordning där när min saknad efter maken fick mig på andra planer. Han vill ju ha "sin hörna" och jag tänkte påbörja att göra rent skrivbordet lite, sen fick jag den ljusa idén att lite vaxduk kan vara både bra och snyggt att ha på hyllplanen så det inte läcker tattofärg överallt.
Och sen...och sen...och sen...

Behöver jag en säga att jag är inte klar än och jag är skittrött...dessutom är rummet rörigare än det bar innan. jag är hopplös.

Men det blir säkert bra så snart det är färdigt....nån dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar