Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 8 maj 2011

Att man kan vara så dubbel som jag!

Det är fan allvarliga syntax error i min skalle tror jag...på riktigt.

Sov i fm...trött och kände mig nästan apatisk.
Men när det knackade på dörren och en späd liten flickröst talar med Pontus och säger "Jag plockade dom här blommorna till dig" så vaknade jag till med ett leende. Lilla söta Tilde i nyinflyttade familjen på gatan kom i sin satinlångklänning. Hon är betuttad i min son och det är sannerligen ganska besvarat.

Gick upp och gick ut och plockade lite pinnar i trädgården. Pernilla kom med Vovsegull och pratade en stund, men den stackarn tycker inte vi är roliga dör vi står ;-) Hon gick hem och kom tillbaka sen en sväng då satte vi oss i stolar jag rotade fram hahahaha
Lagade lunch efter det och var på bra humör!

Samuel med familj kom och det blev mat även till dom, med efterföljande glass till barnen.

Gick ut till plattorna igen. eller ja de förbannade kantstenarna. Fick dom på relativ plats och sen hjälpte Samuel mig att lasta sten dit. Johanna kom cyklandes och vi blev ståendes och pratade om både ditt och datt en lång stund. Allt jämt under den här tiden tjatade barnen om halsont, vatten, plåster, vill ha, når inte och jag vet inte vad. Jonas, ja han sov?

När jag kom in var det lakan i maskinen som var nersnusade imorse...dom hängdes upp och barnen fick duscha. Zanna huttrade och frös och var febrig. Sen åkte jag och hämtade GPS hos mor och far och vidare till ICA och handlade hem saker som tydligen fattats hela dagen. Vidare och tankade bilen efter som jag ska till Mölndal imorgon (fan vad dyrt det är med bensin) och sen hem till den febriga dottern, övertrötta sonen, yriga maken och alla fick äta kvällsmat.

Nu är jag bara sur och irriterad och trött på allt planerande och organiserande...jag grunnar på hur jag ska göra med Zanna om hon ska till VC eller bara vara hemma, hon är rejält röd och brukar vara bärare av streptokocker annars...så kanske vc då, dessutom har hon ju sin dansshow och skulle hon missa den blir hon nog inte så glad misstänker jag. Genrepet på tisdag med...huuuuu

Jaja hur som helst går väl allt som det ska och irritationen släpper väl med lite sömn?
Ska duscha först iaf....

Hur kan man vara så lycklig men så irriterD PÅ EN OCH SAMMA GÅNG...JAG PALLAR INTE MED MIG SJÄLV. fAN MÅSTE JU BÄDDA I RENA SÄNGKLÄDER MED...oj caps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar