Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

torsdag 26 maj 2011

Kallsvettningar och illamående.

Jag mådde illa när jag la mig igår. Jag mådde illa när jag vaknade i natt och jag mådde fruktansvärt illa och kallsvettades och det vattnades i munnen på mig imorse när jag skulle gå upp.

Jag fick krasst ringa kvinnoklinkiken och fråga hur jag skulle göra, dom ville inte ha in mig förståss så jag fick avboka...

Sen har jag sovit mig igenom dagen fram tills det att jag hämtade Pontus. Blev yr och illamående även där...

Sen skulle vi åka och då smällde Pontus i läppen och spräckte den...jag trodde jag skulle börja lipa...

Åkte förbi biblioteket och lämnade in böcker som var försenade. Barnen fick låna nya. Passade på att gnälla om en bok som hette Dino och Kurren. Inte alls lämplig för barn tyckte jag. Handla om ett litet barn som hette dino som hör en alkis sitta och lipa i busken vid lekplatsen. Alkisen (som sitter i en hög med uppdruckna öl och har fler öl i en kasse och han är dessutom helt rödmosig på bilden) har glömt och mata sin katt varpå Dino får hans nycklar och går upp ensam till alkisens nersunkade lya och matar katten. Där ligger sopor, ölburkar, sur mat och fimpar överallt. Helt sjukt hur man ens kommer på idén att göra en sån barnbok enligt mig.

Barnen lånade nya böcker.

Åkte in på Netto och köpte juice som jag nu har druckit ett glas av. Jag mår fortfarande illa...
Misstänker magkatarr av stress.
Jag är mentalt helt off och dränerad och vet egentligen inte hur jag ska orka stå på mina egna ben...men jag måste ju....


Älskar min fina man iaf. Inatt hade han vaknat och jag vaknade av att han låg och strök mig på kinden och kikade på mig. Jag blev varm i hela kroppen.
Självfallet är kärleken lika stor till barnen, dom är mitt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar