Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 31 maj 2011

Den här veckan!

Det är lite av en kaosvecka.
Ovanligt i mitt liv va?

Hur som helst. Imorgon fyller sonen 6 år. Imorgon är också dagen som svärmor ska operera hjärnan. Operationen är lite av ett orosmoln eftersom det är just hjärnan och även om tumören är godartad så kan den ha satt sig rejält i hjärnhinnan med sina nervändar. Men hon är i Uppsala och dom är duktiga.

Vi ska inte ha kalas för sonen imorgon utan på Lördag...och för första gången ska vi fira honom utan att farmor och farfar har möjligheten att vara med...av självklara skäl såklart.

På Torsdag ska Zanna åka med Joanna på läger. Så henne ser vi inte förens Lördag kväll sen.
Jag vill gå ut på Torsdag men vi får se hur det går med svärmor, sen skulle jag önska att maken kunde bli med, fast han inte riktigt vet om han vill.
Men vi har ingen barnvakt till sonen. Får väl se om han tycker det är ok att jag går ut ändå, han brukar verkligen inte opponera sig emot det. Snarare jag som tycker det är trist.

Vidare är det redan varmt ute idag, men det skulle börja blåsa framåt dagen och ikväll skulle ett redigt åskoväder dra in.
Imorgon skulle det också regna lite men sen bli finare igen, men vad det står på smhi så ska den förbannade blåsten hänga i i flera dagar...det tycker jag är tröttsamt!

Javisst ja, dags för B12 imorgon igen med...jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag var och tog i Tisdags eller inte...snacka om förvirrad...jisses.

Hepp, dags att väcka nummer två. Zanna är iväg och har idrottsdag idag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra med svärmor, men de är duktiga.

    Här ska vi gå nedochkika cruisingen, dock ingen utgång. Det blir nog lite gott att grilla här. Lugnt och skönt. :-)

    Ha en fin dag,

    SvaraRadera
  2. Sen ska du hänga med mig vare sig du vill eller inte så är det bara, jag är ledig i sex o en halv dag så då ska fanimig du och jag götta oss!!

    SvaraRadera