Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 16 april 2011

Tittade på talang:

Igår satt jag och slötittade på talang, barnen gillar det. Plötsligt vaknade jag upp ur det slötittandet jag satt i och förtrollades av Jon. Inte nog med att han har karisma och "det", han har ett förflutet, fångad i sitt Ego, han vill slå sig fri.

Här är texten som väckte mig:
Jag är en kompromiss av gamla gener, En ny sorts lösning i ett gammalt glas.
En sommarflirt en snuskig tanke, en lånad blomma i en sprucken vas.
Men nånstans känner jag en känsla, som jag aldrig känt nån gång förut, 
som nånting vasst har dragits ur mig, och en tid av vansinne är slut. 


Ref: Så när är Egots tid förbi, när får jag bli den som jag blir, låt mig glömma bort mig själv, bara för i kväll. 
Jag är Egots tidsfördriv, en marjonett som jämt tar vid, 
när allting blir för stort och jag kommer för nära det jag gjort. 


Åhh en sak vet jag, att jag är rädd, för allt som känns redlöst i mitt liv. 
Jag vill va gömd och ensam men alltid sedd.
Jag vill va livlös men full med liv. 


Ref: Så när är Egots tid förbi, när får jag vara den jag blir, så låt mig glömma bort mig själv, bara för i kväll.




 Och här har Ni klippet:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar