Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 26 april 2011

Lite till:

Inlägget om vänskap saknade en viktig bit för mig. Det är den om likheter och förståelse kring hur saker snabbt kan ändras och ställas in.
Här finns Jenny och hennes familj som framvaskade guldkorn. Vi må inte ses så ofta, men jag vet vart jag har Jenny och hon är en kanonfin vän.
Den gemensamma nämnaren kravlöst och kantstött finns även här, men också infektionskaos och NPF.

Väckarklockor behöver vi alla, min inre heter Carin, hon besitter livserfarenhet och förstånd och bäst av allt jag ser henne som en förebild och hon ser mig som storhet, bra kombo tycker jag!

Alla mina cybervänner ska inte glömmas inte heller min familj, det är så många bäckar som gör mig hel, men idag var det just detta med vuxen vänskap som jag ville belysa (och belyst är jag, för jag har BRÄNT mig IGEN ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar