Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 19 april 2011

Främjande av utomhuslek!

Ja idag kom det pengar till kontot. De var behövliga, det tänker jag inte sticka under stolen med. Plånboken har vart allt annat än fet de senaste månaderna, men nu hoppas jag att vi ska vara ikapp igen.

Det första jag gjorde var att lägga tillbaka barnens pengar som vi lånat...med ränta självfallet.
Sen fyllde jag vår "reservburk" med mynt.

Efter det tog jag med mig Zanna till leksaksaffären där gatukritor, övningstennis, vanlig tennis och en present till hennes kamrat inhandlades.
Jag var på apoteket och köpte gelnät så jag brände mig ju på lödkolven härom dagen och det har efterbränt och därmed naturligtvis blivit infekterat...gör om gör rätt.

Jag gillar att främja saker som gör att barnen vill vara ute och leka. jag vet att detta är ett bra steg på vägen. Jonas gillar med tennis så han kommer säkert också vilja slå några bollar.

___________________________________________________________

Tänkte berätta lite om min tid efter besöket på Gottfrieskliniken. Jag fick ju mina två första ORDENTLIGT satta diagnoser på plats där i Mölndal. ME & Fibromyalgi. Det togs också en hel del prover, även prover som var så nya att lab inte ens hade dom i senaste testboken *spännande värre*

Jag fick börja med b12-injektioner i musklerna. Jag har fått 4 på en vecka och ska ha 6 till inom de två kommande.
Man talade inte om effekten av dessa och vad jag skulle vänta, men jag har känt mig piggare och vid 3:e sprutan frågade jag ssk i Tibro om det var möjligt att det berodde på b12. Jodå det var en av effekterna man hoppades uppnå. Igår låg jag inte på hela dagen, jag vet inte när det hände senast.
Idag är jag däremot trött, men solbränd och 6 timmar i solen igår gör förmodligen sitt. Kan jag få dagar där jag bara behöver vila en gång så är jag så tacksam...dvs utan att ändå vara komatrött, ör visst kan jag pressa mig till vakenhet, men bakslag är ett kvitto som aldrig slår fel.

Igår var jag på apoteket och skulle hämta allergimediciner och främst min epipen för getingar har ju börja kika fram. Då hade min läkare i Mölndal skrivit ut Folacin. Proverna har väl visat brist även på detta och b12brist och brist på folsyra i kombination är vanligt vid en unik form av blodbrist. Imorgon börjar insättning av folsyra och då trötthet är en effekt av folsyrebrist också, så hoppas jag på ytterligare energitillskott.

Nu har en liten låga tänts hos mig igen, mitt hopp ligger i att känslan ska vara sann. Jag hanterar smärta bättre om komatröttheten ger lite vika. Klarar jag hantera smärtan bättre ligger mitt hopp i att jag ska få prova arbetsträna ett par timmar om dagen. Jag vill så gärna! Men ingen seger i förskott nu. Jag ska njuta av att inte ramla ihop efter 45 minuters vaken tid...allt utöver det är en bonus jag mottager tacksamt.

Jag kanske kan få tillbaka en del av mitt liv trots allt.

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir när jag läser att du mår bättre av sprutorna. Håller tummarna för att du ska bli mer pigg och orka arbetsträna. Kramar, Mia. :-D

    SvaraRadera
  2. Åh det låter jättebra!

    *håller tummarna*

    SvaraRadera
  3. Härligt!!
    Men tänk på en sak, ett steg i taget är fan bra det med gumman ;-)

    Mallory

    SvaraRadera