Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

torsdag 28 april 2011

Koka

Alltså, storkok, ekonomikok, snabbkok och gud vet vad...men detta med att tillaga mat i PÅSE? Det började med ris. Jag har fått ge mig på den punkten för min familj tycker att det riset är godare?! DUMHETER.
Nu ska man tydligen göra kyckling i ugnen i en påse med.

Vafan, i alla år har man kunnat laga mat utan att ha det i plast, är det inte lite hysteriskt att plasta saker. Bevara smak på kycklingen? Ja men köp en lergryta?!

Dagen I-landsproblem. Jag tycker det är lite absurt att allt ska plastas, gå fort, kunna värmas i micro....

Jaja det var det.

Igår ställde jag upp barnens studsmatta och idag har vi monterat på skyddsnätet. Ingen hoppar här utan att skyddsnät sitter på! FÖRBJUDET! Köpte nytt nät i år, det andra tog stormen i fjol. 700 spänn för ett nytt jävla när, men barnens liv kan man inte värdera i pengar, så nät blev det.
Dock passade inte de nya fästena men vi tog dom gamla!

Och nu är vi tillbaka på samma ruta som i fjol då. ALLA är helt plötsligt mina barns kompisar. Ungar som tidigare skrikit glåpord, kallat mina barn för töntiga och barn som inte velat leka eller brytt sig sen förra sommaren, barn som inte velat ha med mina barn i leken osv osv...ja NU duger det. För NU finns det ju en sak som man vill nyttja, då går det bra att UTNYTTJA situationen.
Sorry, men jag tänker bli den griniga morsan som nekar barn som inte brytt sig förr. Zanna är för godtrogen men det är slut med det nu. Duger det inte annars så passar det heller inte när studsmatta och pool finns.

Jag har skrivit till riksbyggen igen och berättat att det var inte mindre än 16 personer/barn här när jag började montera mattan igen. Majoriteten är från deras hyreslägenheter.

Jag vill att MINA barn ska kunna ha SINA KOMPISAR här och leka med utan att det tjatas från andra håll av ungar som bara vill åt saker, inte relationer.

Sen finns dert ju faktiskt en skadeaspekt med, jag vill inte ha ansvaret för massa andra barn. Jag har varken ork eller tid med det.

Jag må låta bitter men vi har köpt detta huset, vi äger trädgården och vi handlar till VÅRA barn. Vill andra tillgodose sina barns önskemål kan dom handla själva.

I kväll har Zanna avslutning på showdansen och hennes kompis ska med och titta, jag ska fota även idag såklart.
Solen skiner ute och gräsklipparna har börjat rulla här och var. Jag vill få ordning på altanen men är inte riktigt i tempo idag heller. Kanske börjar försiktigt trots allt. Kan ju iaf montera nya brevlådan kanske *ler*

Hoppas Ni alla njuter av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar