Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 25 april 2011

En aktiv dag!

ja idag har det hänt mycket med både kantsten, spotunneplacering, shopping och gud vet vad. Det börjar arta sig.

Nu känner jag dock av den där medvetslöshetströttheten. Jag har gått fram för hårt i för många dygn, all B12 i världen hjälper inte emot det faktum att jag inte kan göra allt samtidigt...men jag orkar ju så mycket mer än innan.
Jag vill så innerligt att effekten ska vara bestående så jag kan börja arbetsträna. Jag längtar efter att komma ut på jobb igen, få känna mig hel.

Det har vart en tuff vecka att ha barnen hemma. Det låter väl hemskt kan jag tro, men faktum är att jag dräneras och blir så jävla kass och grinig som morsa när vi går på varandra. Tror det beror på att mina måsten ökar och jag kan inte bara lägga mig när kroppen skriker stopp. Så här ser vi fram emot att rutinen återvänder under morgondagen.

Nu ska jag stapla en lista med to do in the house:


  • En rad kantsten till mot garageuppfarten
  • Höja ena plattkanten vid soptunnan (klart)
  • Bruka igen grunden som har fått ett hål
  • Lägga sten längs väggar och kanter
  • Putsa fönster samt återkitta det ena. Måla på dom som inte gjorts
  • Spika foder samt bleck
  • Be bror komma o kika över plåtar
  • Fylla grus-sand-jord samt så gräs på framsidan (bort med sandlådan)
  • Ordentligt planterade växter alternativt ett staket på baksidan
  • Tak över ingången
  • Sätta upp lampa på altanen
  • Byta brevlådan (klart)
  • Lister inne i hall samt sovrum och taklist i köket
  • Litet soldäck
  • Till tippen med växter, skräp och altanmöblemang som ska kastas, samt skräpet i garaget
  • Spånskivor i garaget
  • Nytt grus på gången
  • Skura och måla/olja balkongen
  • Fixa vindskivor över fönster samt balkongens skiljevägg
Som Ni ser är det allra mesta finish som vi har hoppat över. Steg ett nu är att få framsidans kantsten klar samt fylla och så gräs där, håller vädret i sig ska inte detta behöva ta så värst många dagar till om vi hjälps åt. Blir det dåligt väder får jag väl ta mig i kragen och fundera över listsättningen här inne, trist som fan MEN det gör helheten. Jag vet ju det, men det har ändå inte blivit av.
Men nu tar vi en dag i taget.
Och just precis nu, är det nog sömnen som får prioriteras.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar