Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 20 april 2011

Att få vara den man är!

Inser Ni vidden av det?

Nu menar jag på riktigt, alltså in i djupet.
Jag har blivit kantstött och sargad under årens lopp, sårad också såklart.
Jag har försökt stöta och blöta för att passa in i en fyrkant, men jag är ju en stjärna, den passar inte alls där i.

Nu börjar jag inse (när jag orkar tänka igen för mitt b12 rusar i mina muskler) att det finns likasinnade fast olika. Vi må vara tjockisar, spinkiga, lååånga, koooorta, trötta, pigga, glada, ledsna, barnlösa eller huset fullt av ungar, vi kanske älskar djur eller inte alls. Bo i stora hus, små hus, lägenhet, bostadsrätt, som singlar, gifta, sambos, särbos...men vi har en sak gemensamt, vi vill alla få vara den vi är. Vi vill få ha en åsikt utan att bli bortstött bara för den, vi vill få må skit en dag utan att världen kolappsar för andra, en dag vill vi ha stöttning, nästa dag inte, vissa dagar orkar man umgås, andra dagar behöver vi ensamheten.

Och mitt måtto ska bli att allt är lika ok. Relationer ska vara kravlösa, på alla fronter utom en, DU SKA VARA SOM DU ÄR, OCH INTE VARA SOM ALLA ANDRA!

Mina nyvunna fina vänner, mina nyvunna sådda fröer ;-) min älskade trogna familj, ja alla som kan ta mig för den jag är, jag lovar att genäld göra detsamma för er. Livet blir lättare om vi accepterar varandras olikheter och bejakar våra likheter.

________________________________________________________________________

Idag har jag vart på torget med Zanna och hennes vän. Där mötte jag upp sonen med dagmamma och sen kom Emma och vi spontanfikade på Syster Yster. Eftermiddagen bestod i härligt besök av skrattande, flirtande, busande lekande barn och en lika strålande härlig Johanna. Mina fina ungar glittrade likt diamanter med såklart <3

Pricken över I var nya vänförfrågningar på FB, den trevliga grannen vågade fråga och det gjorde mig glad! Härliga individer välkomnas med ett leende in i mitt liv!

Nu ska jag avsluta dagen i min makes trygga famn.

Idag är livet härligt!

3 kommentarer:

  1. Så roligt att se att du startat upp en blogg - ja jag menar de var struligare med bloggen på familjeliv:)

    Du har kloka värderingar.. Håller helt med dig..
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Fast de var då inte meningen att kommentarern skulle bli anonym...

    SvaraRadera
  3. Du är en stjärna som strålar gumman, och det är helt perfekt!!! Love you!


    Mallory

    SvaraRadera