Igår var vi iväg och fotades hos Lotta Adolfsson här i byn.
Ett gäng fina bilder blev det.
Vill Ni fotas hos Lotta eller vill ha mer information om priser och liknande så kontakta henne på Facebook Lotta Adolfsson eller på telefon
0764139138 alternativt mail lotta_adolfsson@speedmail.
Naket, utlämnande, ärligt, öppet
måndag 23 februari 2015
Fotografering
söndag 22 februari 2015
Nattvaken
En kristall har släpt i örat så jag är yrslig.
En kropp som därtill bråkar gör att jag är mer än lovligt trött men ändå sömnlös.
Dessa "grubbeltimmar" är inte nyttiga.
Jag vänder mig själv ut och in för att greppa mig själv och det blir aldrig positiva utgångar av dessa granskningar dessvärre.
Jag staplar värdelöshetskänslor på skuldkänslor och ser inga utvägar.
Så urbota korkat beteende men ändå så regelbundet återkommande. Det bottnar i allt jag inte orkar med under dessa perioder. Av någon anledning späder jag på ytterligare genom att straffa mig mentalt för att jag inte är arbetsför och bidragande till ett lättare ekonomiskt liv.
Precis allt som går att lägga på ångestberget läggs där. Dumt.
Nåväl. Dags att sova några timmar. Imorgon vankas fotografering. Jag får stålsätta mig med yrsel och trötthet för nu SKA korten tas! Sov gott läsarna!
fredag 20 februari 2015
Fredag!
Städade igår. Det gick inte fort och inte tårfritt men det blev gjort.
Needless to say så blev det smärtfrossa som tack.
Idag blir det lugnt. Det är lite ensamt just nu. Jag är liksom ensam i mig själv. Finner inte riktigt ro i det. Det är bara en svacka troligen så inget att hänga upp sig vid.
På Söndag ska vi på fotografering hela familjen. Mer om detta kommer senare ;)
Nä. Vila lite nu kanske.
Ha en fin Fredag!
torsdag 19 februari 2015
Spiral
Ja det går i en negativ spiral just nu dessvärre. Magsjukan slog ut allt jag hade byggt upp och det känns otroligt tungt att ta mig tillbaka igen.
Jag har sovit i fyra dygn. På den tiden hinner hopplösheten slå fäste och känslan av värdelöshet börjar gro.
Orken är obefintlig och så börjar jag slarva med maten. När jag väl äter så vill inte magen ta emot och så håller det på.
Jag kan inte göra så mycket mer än att härda ut. Kroppens beteende just nu är en direkt följd av sjukdom. Jag har höjt upp silvret igen så jag hoppas att det ska ge resultat. Börjar försiktigt sätta in msm med om kroppen orkar. Ut över det är det vila som gäller just nu.
Nu ska jag få iväg mina kottar till skolan. Hoppas ni alla får en fin dag.
tisdag 17 februari 2015
Backfire
Nuså är det en kropp i protest. Opålitlig med frossa och febersymptom. Trötthet som liknar inget och utslag och klåda.
Utmattning får jag tro.
Så det blev ingen körning med Marcus idag. Vi får ta igen det.
Nu ska jag lägga mig för natten.
måndag 16 februari 2015
För de mina genom evigheten
Måndag morgon och veckan har börjat.
Vaknade av världens varmaste kram från maken, han var påväg till jobbet. Han har precis allt jag begär den mannen och utan honom hade jag inte orkat finnas.
Efter en morgonpromenad med Liten så plockade jag fram Pontus cykel. Han tyckte det var barmark nog nu.
Det var fruktansvärt dåligt med luft i däcken dock men efter lite övervägande fram och tillbaka så beslutade vi oss för att ta en morgonpromenad till Bilisten så cykeln blev pumpad. Vovven fick därmed en promenad till.
Det var en nöjd grabb som cyklade iväg från macken mot skolan.
Här hemma hade Zanna gått upp och ätit frukost. Hon har sovmorgon idag. Även hennes cykel är framtagen och hon ska snart bege sig till skolan.
Jag inser att mitt energikonto ligger på minus så jag ska göra det enda rätta idag. Vila.
Jag älskar min fina familj. Det finns inget vackrare och jag gör allt för de mina ♡
lördag 14 februari 2015
Dansuppvisning
Alla hjärtans dag idag och den har jag och Zanna spenderat i salongen på Vintergatan. Det var dags för dansuppvisning.
Både Zanna och Joanna var med och vi åkte ner redan kl halv åtta i morse för att städa innan rep, smink och hår fick fullt fokus.
Det blev en jättefin show och min favorit var balettnummer med lpten Let it go från filmen Frost.
Nu blir det vila. Zanna har redan däckat i soffan.
onsdag 11 februari 2015
En paus tack.
Så. Nu är alla energidepåer dränerade och det lär ta tid att studsa tillbaka efter det här. Sjuka och lov hand i hand. En kropp som inte klarar att återhämta sig i kombo med att jag brände mina reserver på att andas revy (den mentala vinsten icke att glömma här) i Januari, nu kommer fakturan.
Det ringer...hela tiden. Det har ringt mer på två dagar än vad det gjorde på hela förra året sammanlagt. Vad är det om!
Jag är ledsen, men jag orkar inte!
Försöker hålla ihop mig. Jonas är hemma idag med, hans sjuka börjar stilla sig men han behöver vila också.
Det dåliga samvetet över att barnens sportlov blir så oorganiserat börjar hopa sig. Jag försöker nå acceptans men tröttheten ger ledsamhet och matthet så jag vill sätta mig rätt upp och ner och bara gråta.
Pontus var ju först ut av oss så han är rätt less på att drälla här hemma. Han är liksom frisk sedan länge så jag förstår honom.
Zanna är inte sjuk men inte heller sitt vanliga, pigga, jag. Dålig aptit och lite blek.
Nåväl. Drar täcket över huvudet en stund och försöker samla kraft. Får se om det hjälper. Om inte annat kanske jag kan gråta en stund. Det hjälper ibland.
fredag 6 februari 2015
Kräksjuka
Ja mitt magont verkar vara en form av magsjuka trots allt. För nu kräks sonen. Jag älskar föräldraskap dessa dagar...när man själv är urlakad och mår pannkaka och så vaknar en fina kotte och har kräkts ner hela rummet.
Tur att jag har en jäkligt härdad karl. Han drar sig inte för att hjälpa till med städningen när dessa kaos uppstår.
Och jag har en viking till son, för han gnäller inte en enda gång i onödan.
Nåväl. Strategin i detta huset blir hygien och silver (såklart). Hur det går får vi utvärdera imorgon. Jag hoppas på några timmars sömn iaf.
Natti natti.
torsdag 5 februari 2015
Magont
Ja nu har magen värkt lite smått i en vecka och idag värker den massa, mycket mer.
Det är ingen vanlig magvärk och jag vet i fan vad som händer. Det går iofs mahsjuka runt om men det borde väl ha brutit ut nu isf.
Jaja. Jag avvaktar någon dag till så får jag ta mig i kragen och söka för det sen i värsta fall.
tisdag 3 februari 2015
And up she rises from the dead
Får väl se om blogglusten tar fart ordentligt igen, jag hoppas på detta. Det är trots allt min ventil och när jag nu under några timmar suttit och läst, gallrat och uppdaterat så inser jag att det faktiskt är väldigt roligt att ha bloggen som minne när man ger saker och ting lite distans.
Gamla besökare här kommer troligen sakna en del inlägg, dessa är raderade från bloggen. Jag har samtliga sparade för eget bruk.
Vissa andra inlägg har fått sina kommentarer raderade, detta för att jag vill börja om lite och all den negativa energi som flödade där behövs inte i mitt liv, inte nu och egentligen behövdes den inte heller då. Jag kommer inte ha långa diskussionstrådar bland kommentarer här längre, jag kommer helt sonika sanera bort dumheter (inte att förväxla med kritik) och långa, intet-ledande kommentarer. Det är MIN blogg och här styr jag :-)
Så, jag är tillbaka på banan. Hoppas Du vill följa med.
/ Ellen
måndag 24 november 2014
Ingen vidare fart på internet.
Politiskt är jag helt mätt. Motgift är det enda som jag följer och tar till mig. Har lämnat alla diskussionsgrupper.
Ser mig som oberoendes oaktiv i nutid.
Det är så hysteriskt allting. Jag är nöjd om det blir en lugn jul. Man har flera dagar att ses på så någon form av lösning ska väl duga åt alla.
torsdag 6 november 2014
Energin räcker inte til.
Jo vi gör sånt. Skär pumpor och låter barnen uppmärksamma att det är halloween. Jag är inte inbiten i det på något sätt, men mina barn tycker det är roligt så jag ser det som en xhans att greja ihop med barnen. Vad jag där emot inte gör är att spendera stora pengar på kostymer. Vi tillverkar eget!
Innan dess åkte jag med Pernilla till kyrkogården och vi tände ljus för både människor och djur.
Sen dök Zannas andra två gäster upp och det blev pizza innan de knallade ut i regnet.
Natten blev lugn men man sover ju sämre när man ansvarar för andras barn ;)
Jag tänker prova iaf. Tröttheten är bedrövlig just nu.
Är det något jag inser så är det att jag fungerar inte normalt. Tröttheten lamslår mig. Det är väl där i min svenska ME-diagnos bottnar.
Även om det är så mycket bättre än innan så är bakslagen omfattande.
Jag är inte där jag trodde. Dvs jag hade börjat fundera på om jag skulle kunna prova att jobba snart. Det kan jag ju glömma.
torsdag 23 oktober 2014
Dator...igen
Ett problem mindre.
Dator
onsdag 22 oktober 2014
Onsdag
Tar illa vid mig kring det mesta och överanalyserar allt.
Gråten sitter i halsen och jag är så jättetrött.
Jag känner mig ensam och svag.
Jag måste tömma vagnen här hemma med och få iväg den till skrot. Får ta tag i det i helgen.
tisdag 21 oktober 2014
Jag har fastnat
Varför? Jag vet inte. Det blir på detta vis ibland och jag hatar det.
Det var väldigt länge sedan sist. Så jag misstänker att mörkret spelar in.
söndag 5 oktober 2014
Öroninflammation
Det är ganska kul att se hur olika människor värderar sina plagg. Till Pontus fann jag ursnygga jeans för 10:- och till Zanna för 60:-. Billigt vilket som men skillnaden är så stor.
Bägge barnen var nöjda iaf. Det var en välbehövlig fyndrush eftersom båda barnen vuxit så enormt.
Nu fattas termobyxor och Zanna ska ha en vinterjacka till. Har lovat henne Ullared så det får bli där.
Nåväl.
Dags att försöka få lite sömn. Svårt med öronont.
Jonas är hos brorsan och svirar lite.



