Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 3 februari 2015

And up she rises from the dead

Jag har valt att importera alla inlägg från den nya bloggen jag öppnade och startar upp här igen. Ibland när jag vill förmedla något så finns inlägg här som jag länkar till och det blir lite rörigt att hålla isär. Så jag återuppstår.

Får väl se om blogglusten tar fart ordentligt igen, jag hoppas på detta. Det är trots allt min ventil och när jag nu under några timmar suttit och läst, gallrat och uppdaterat så inser jag att det faktiskt är väldigt roligt att ha bloggen som minne när man ger saker och ting lite distans.

Gamla besökare här kommer troligen sakna en del inlägg, dessa är raderade från bloggen. Jag har samtliga sparade för eget bruk.
Vissa andra inlägg har fått sina kommentarer raderade, detta för att jag vill börja om lite och all den negativa energi som flödade där behövs inte i mitt liv, inte nu och egentligen behövdes den inte heller då. Jag kommer inte ha långa diskussionstrådar bland kommentarer här längre, jag kommer helt sonika sanera bort dumheter (inte att förväxla med kritik) och långa, intet-ledande kommentarer. Det är MIN blogg och här styr jag :-)

Så, jag är tillbaka på banan. Hoppas Du vill följa med.

/ Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar