Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

torsdag 19 februari 2015

Spiral

Ja det går i en negativ spiral just nu dessvärre. Magsjukan slog ut allt jag hade byggt upp och det känns otroligt tungt att ta mig tillbaka igen.
Jag har sovit i fyra dygn. På den tiden hinner hopplösheten slå fäste och känslan av värdelöshet börjar gro.
Orken är obefintlig och så börjar jag slarva med maten. När jag väl äter så vill inte magen ta emot och så håller det på.

Jag kan inte göra så mycket mer än att härda ut. Kroppens beteende just nu är en direkt följd av sjukdom. Jag har höjt upp silvret igen så jag hoppas att det ska ge resultat. Börjar försiktigt sätta in msm med om kroppen orkar. Ut över det är det vila som gäller just nu.

Nu ska jag få iväg mina kottar till skolan. Hoppas ni alla får en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar