Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 16 februari 2015

För de mina genom evigheten

Måndag morgon och veckan har börjat.
Vaknade av världens varmaste kram från maken, han var påväg till jobbet. Han har precis allt jag begär den mannen och utan honom hade jag inte orkat finnas.

Efter en morgonpromenad med Liten så plockade jag fram Pontus cykel. Han tyckte det var barmark nog nu.
Det var fruktansvärt dåligt med luft i däcken dock men efter lite övervägande fram och tillbaka så beslutade vi oss för att ta en morgonpromenad till Bilisten så cykeln blev pumpad. Vovven fick därmed en promenad till.
Det var en nöjd grabb som cyklade iväg från macken mot skolan.

Här hemma hade Zanna gått upp och ätit frukost. Hon har sovmorgon idag. Även hennes cykel är framtagen och hon ska snart bege sig till skolan.

Jag inser att mitt energikonto ligger på minus så jag ska göra det enda rätta idag. Vila.

Jag älskar min fina familj. Det finns inget vackrare och jag gör allt för de mina ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar