Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 3 september 2012

Det blåser kraftiga vindar...

...vi vänder kappan efter dom.

Alla vi som inte står för vad vi gör sätter händerna i taket, såklart, såklart.

Vad I HELA HELVETES har människor för problem. Jag skulle ju kunna använda flashbackmetoden iofs, för att lagligt specificera mig lite Ell*n H*ger* undrar vad i helvete...nä, människor får duga. Jag tänker inte sjunka till eran äckliga jävligt låga och vidriga nivå.

Hjäääälp vad det brinner över allt, varför gör ingen nått?
Hjääääälp vad polisen jobbar långsamt
Öhhhhhhhh slå ner alla ungdomar som håller på
Gaaahhhhh jag tror på poängliga o ungdomar
Fan va bra en grupp som vill hålla kik (3000 medlemmar på en vecka)
Ohhh kommunen startar också en grupp som patrullerar med frivilliga, den nämner vi inte
Åh vad bra med all info som samlas från NYHETER och liknande.
Härligt att alla kan ventilera åsikter och lugnas ner, samverkan i oron ger trygghet.
Gubbe anhålls
Gubbe häktas
Ahhhh fan jag visste det hela tiden att det inte var ungdomar
Fan du jävla grupp o sprida hets mot stackars ynglingar
(Nu är tydligen jag ensam ansvarig för allas åsikter i gruppen)
Fan vilken idiot som skriver ut nyheter
Ahhh SN säger att hon riskerar åtal
Ahhh vi preentscreenar det och flashbackar det
Hahaha Ho tror ho är borgmästare
Sikken idiot
Syskon till ägare till båt skrattar genomlöpande åt broderns delning kring artikel...tack det var ju inte delvis för hans boende vi åkte runt.
Fan vi kastar ut lite random namn i samma form som den häktande (med stjärnor såklart) för att få mer övergripande koll på vem vi skvallrar kring släktmässigt.
Vad Ellen anbeträffar syns ju namn och foto så det är ju redan klart....mmmm nöjd skara folk. Någon att peka på.

Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst. Fy fan för er äckliga och falska individer som stöttade gruppen när ni egentligen bara ville människor illa, få matrial att skvallra om. Tänk på dom som faktiskt drabbats av eländet, dom i huset, dom mitt emot, min egna dotter som har utvecklat sin brandfobi. Folk som vart uppriktigt rädda. Andra som inte vågade delge sina versioner till polisen i rädsla för just precis det här.

Jag tycker att Ni är fega as. Sitta bakom ett helvetes nickname vid en skärm och vräka ur sig det ena med det fjärde. Vara trevliga och hälsa ute men sen visar det sig att ni är med i gruppen och diskuterar kring mig (och andra namn som ropats högt). Många av er har man ju redan kommit på vilka det är. Ta reda på helheten först så kanske det kan sluta bli ett sånt jävla vändande efter vinden.

Jag står fast vid att gruppen var bra. Jag stoppade inte 2 ungdomar den kvällen, jag stoppade närmare 12, jag tvingade 0 personer att svara, jag fick med mig minst 6 som åkte o höll kik via cykel. Dom 2 grabbarna som jag stannade med bil när dom åkte moppe fyllde ett syfte...det fanns uttalade hot om att slå den som kom åkande på liknande modell av moppe, för ryktet sa att en sådan kunde vara inblandad.
Jag hade inte behövt stanna dom jag hade regnummer sen innan, men jag valde att stanna och prata med dom, för att dom skulle veta om att det fanns risk för bråk....och att det brunnit igen. Inga personnummer, inga tvång. Jag har pratat med dom dagen efter, papper är makulerade eftersom ingen polis hämtade infon trots att det var utlovat när jag under 2 timmar den sista natten stod med polis i förhör om vad jag hade gjort, mot vem, med vilka...och inget undanhölls.
Jag har också haft kontakt med föräldrar, och dom vill också lägga detta bakom sig.
Så för min skull, hoppa på ni, men gör det mer enkelriktat och rakt...mot mig, för just nu drabbar ni andra drabbade och utsatta, som försöker komma i ordning efter kaos.

Vill ni sen så kan ni ju vara så rakryggade att ni tar diskussionen MED mig. Men sanningen kanske gör att kappan måste sluta svänga och man då får ta ställning? Ställa sig på egna ben med en egen åsikt.

Jag hade gjort samma cirkulering igen (jag har tänkt mycket på just den punkten) för jag hade inte velat leva med att någon faktiskt slutligen brann inne eller blev nedslagen med brännbollsträ.
Många i den gruppen (som jag inte startade ens) gjorde mycket bra, mycket modigt och ställde upp för många. Att håna det är ju bara dumt, nästa gång kanske ditt hus tänds på?

Med andra ord så låter jag min kappa vara kvar i samma vind. Jag har ju av naturliga anledningar fått djupanalysera mitt agerande (som media tolkat fritt och gjort ett scenario av) och har pratat med en så stor mängd poliser under ett dygn för att frambringa tydlighet och svar. Och svaret  är och förblir ifrån alla deras instanser, ingen anmälan ligger, inget åtal väcks.

Till alla er jag känner som tisslar runt och tasslar, jag ser er, hör er och vet om det. Samma gamla vanliga, trista nolifers. Vill ni ha helheten så gärna så FRÅGA då.

Nu ska jag återgå till mitt liv, jag har ju faktiskt ett värt vara i, i verkligheten då....
Jag vill avsluta med att tacka Er på Millners som kom fram och faktiskt hade tagit ställning...och stod för den, till mig rätt upp i ansiktet, bra som dålig. Det är RESPEKT från mig till er.

Ha en bra ny vecka. Nu pacingvila.

2 kommentarer:

  1. Det är tur att det finns individer som du Ellen! Rak i ryggen och stå för sin sak, hellre då att det blir "fel" ibland än att inte göra nåt. Skitsnackare loosers tragiska liv som lever genom andras liv kommer alltid finnas och det är deras förlust! Kram!

    SvaraRadera
  2. Du vet att du kan och vill och står för din sak. Det tycker jag är jätte bra. Ge dig aldrig. Kramen, mia.

    SvaraRadera