Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 24 september 2012

Nu gick det undan.

Hej vilket rasande tempo det blev. Jag hann inte med.

Den 19 fyllde vår älskade förstfödda hela 10 år. Vart tog dom åren vägen då? Sprang förbi i en fart som jag inte hunnit uppfatta. 10 år av variation kan nog vara en bra summering.
Älskade lilla kickan.

Hon fick lite pyssel på morgonen och på eftermiddagen skapade vi hennes första egna facebook. Vill dock påpeka att den är ÖVERVAKAD av oss vuxna och vi har lösen till den. Dessutom delas allt bara i kretsen vänner på listan.
Hur som helst har det var en uppskattad present.
Vi åt önskekvällmat...pannkakstårta!


Kalas blev det på Lördagen då det var fullt hus. Zanna har blivit uppvaktad av Mormor, Morfar, Farmor, Farfar, Pontus, Samuel, Joanna, Jens, Arwen, Emma, Michael, Pernilla, Anders & Simba. Ja och av mig och Jonas såklart!

På önskelistan stod pengar inför en första resa till Ullared, det och en aloevera-växt. Allt det uppfylldes + lite bonus som var mycket uppskattade...en STOR toblerone, massa örhängen och hårspännen samt ett tatueringskit!

Tösen kommer kunna shoppa med ganska fria händer för summan hon fick ihop, det ska bli kul och se hur hon hanterar den upplevelsen.

Ja svärisarna var här ja. Det var längesen sist och riktigt kul att ha dom åter. Vi kikade på filmer och kort på kvällen och fick komma ikapp lite i Nikkis liv. Det var roligt, det är jobbigt att inte kunna träffa dom oftare.

Far min tog tag i att ordna mig en gallerkärra så nu jäklar har jag påbörjat att röja upp ute. Jag har tills på torsdag på mig innan kärran ska in igen och jag planerar att höströj i trädgård + hängrännor och spånskivor ska vara klart vid den tiden när det kommer till kärrbehov. Jag körde studsmatteområdet idag och lastade på kompostnersågad syren samt påbörjade uppröjning på den sidan. Allt är lättare när en kärra finns att tillgå på plats så tusen tack för det pappa.


Nu ska jag sova. Jonas jobbar kvällen och jag orkar inte vara på benen. Är medveten om att jag pressar mig lite hårt nu men efter torsdag ska jag ta igen det i att vara stilla. Zanna är på avlastning då med.

Ja det var väl en liten uppdatering. Hoppas ni har det bra! *kramen*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar