Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 17 september 2012

Sorg men också en lättnad idag.

Idag när jag skulle hämta en grej i djurens utrymme möttes jag av en obeskrivlig stank. Jag fattade inget och kikade till mina små pälsbollar. Då låg min lilla minikanin Sookie där alldeles stilla i sin favoritsovställning, hon hade gått bort. Mitt stressade, praktiska jag ordnade begravning, ut med alla övriga djur på bete och töm innehagar, burar, mat, vatten. Skura, decinfektera, sanera och in med nytt rent och in med alla djur. SEN kom sorgen..o chocken..o kroppen..

Vila nu mammas bebis.


_______________________________________________

Så har väl dagen löpt på och under kvällen fick jag lite styrka igen. Jag mår dåligt som fan av konflikter och när den är med dom man älskar så gör det så satans jävla ont.
Men det finns lösningar som gör att saker kanske inte behöver hända, iaf inte så felvridet.

Jag har en familj (alltså mina föräldrar och syskon) som är egensinnade, envisa, åsiktsfulla, vilda, glada, fulla i liv, fartfyllda, omsorgsfulla, oegocentriska och älskvärda. 
Men vi bär alla våra säckar och våra mindre bra sidor. 
Jag vill bara tala om att oavsett hur saker verkar ibland så finns det kärlek så det räcker hur som helst, bara att vi uttrycker den så olika, inte dåliga, men olika.

Min mamma ger massor av sig själv, till oss, till jobb, till tibrobor, till grannar och vänner. Men hon glömmer sitt egna jag. Och då rinner också bägaren över ibland. Mormor var likadan (jag läser hennes svarta bäcker, jag ser) fast det uttryckte sig annorlunda, jag har gått i samma steg och min bägare rinner över också..jag har andra sätt som det visar sig på. Ingen av oss tacklar den sidan särskilt bra, men vi är bra nog hela tiden annars. Vi måste lära oss balans. Undrar om Mormor gjorde det någonsin?

Min pappa är hjärtlig, han är kärleksfull och han har bara EN dotter och det är jag, han är rädd om mig...idag när jag är förälder själv förstår jag känslan. Han är också oftast väldigt omtyckt väldigt fort. Men reta inte den mannen, det är dumdristigt. Ser vi någon röd tråd här då? Jag är ju en del av dom båda. Jodå, folk som bråkar med mig vet att det kan bli hetsigt. Återigen....balans.

Men det är MINA föräldrar och vi har gått igenom en sjuhelvetes massa både roligt och mindre kul ihop. Och jag älskar och uppskattar dom båda, det gör jag, från botten av mitt hjärta.



Låten är deras, den är falsk så det skriker om det, men den skrev jag OCH sjöng från hjärtat. Den är deras.

Tack mamma & pappa för acceptansen och responsen ni gav idag, det betyder jättemycket för mig, så gör också ni.



4 kommentarer:

  1. Tänker på er.

    En gammal vän från förr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu blev jag dock nyfiken. Maila mig gärna. www.livsvilja@live.com//Ellen

      Radera
    2. Tack! Nu blev jag dock nyfiken. Maila mig gärna. www.livsvilja@live.com//Ellen

      Radera
  2. Och

    Du har världens finaste föräldrar.

    SvaraRadera