Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 15 december 2013

Tredje advent.

Här håller vi på med ofrivillig tarmsköljning inför jul. Magsjuka alltså.
Jonas är klar vad det verkar.  Min stackars son har passerat 10 timmar av kaskader från alla håll. Han slumrar nu.
Jag har ont i magen och mår illa.

Zanna är den jag inte vet. Ungen har intr haft en rejäl kräksjuka på år och dag.
Hon har ju vart sjuk alltså. Betongtung i kroppen och illamåendes. Magont. Ingen aptit.  Hon har kräkts tre ggr på två veckor och haft migrän.
Mycket diffusa symptom. Det lär visa sig. Ofrivilligt som sagt.

Men men. Vi är förhoppningsvis skonade under jul nu då.
Det är det värsta jag vet att ligga sjuk under en av de stressigaste tider som är på året.
Men kanske säger moder natur ifrån. Att vi ska lugna oss ett tag och rå om familjen.

Vi blir MÅNGA i jul. Det blir mysigt. Bara vi kommer upp på benen här hemma!

Nä. Vila lite nu kanske medan det är tyst från minstingen. Eller om man ska smyga ut med hunden först...ifall alla får sova en kvart sen?

Godnatt...eller God morgon. ..äsch
Trevlig tredje advent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar