Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 22 juni 2011

När man tror man ska svimma och dö, då orkar man liiiite till.

Ja så är det i mitt fall, alltid dyker det upp något som gör att jag måste mjölka de sista få dropparna jag har kvar i energiskålen.

Idag handlade det om prioritering och barnen var faktiskt viktigast idag.
Pontus missade ju sin sista dag i verksamhet på Myror och Möss, så idag kändes det viktigt att han fick chansen att delta med sina kompisar och dagmammor, det vankades ju hajk ihop med midsommarfirande och grillning osv. Jag hade inte hjärta att neka honom detta och Jonas har kvällsvecka, så i med piller, massor av piller och upp på benen.

Vi åkte och köpte muggar som var vita utanpå och färgade inuti, dom fick sen Zanna och Pontus måla på med permanenta tuschpennor innan vi slog in en till var dagmamma. Dom fick också ett kort med en avskedsvers/tal på rim!
Eva & Inga-Lill som har vart mina barns dagmammor fick dessutom ett grillset i triangelkorg samt varsitt eget kort med egna verser på rim.
Köpte fika och festis och hem o packa sovsäckar, regnkläder, sovgrejer, matsäck och iväg till skogen. Där fick vi en trevlig stund innan Pontus gick på skattjakt med sina kompisar och dagmammor och jag och Zanna for hem.
Vi knep en mjukglass på vägen hem ihop jag o Zanna.

Nu ligger Zanna och ska sova och jag mitt dumma huvud fann mig själv plockandes i barnens rum! Jag slutade dock när jag kom på mig själv svimfärdig och illamående.

Så ja, jag fixade denna kvällen och fick iaf göra ett avslut för mina barns fina dagmammor, det kändes viktigt, både för mig och för mina barns skull, dom har ju ändå vart under deras kanonfina omsorg i sammanlagt 7 år nu!
Det är faktiskt med sorg jag lämnar den epoken i mina barns liv, skolan känns så mycket mer okontrollerbar och stor.

Nu ska jag bädda rent (inte för att jag ska pressa mig mer utan för att jag har febersvettats i så många nätter nu) och sen krypa ner och bara vara en stund, lyssna på musik och försöka släppa alla tankar som bara vispar runt i mitt huvud.

Natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar