Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 4 juni 2011

Hajjemen serru

I Onsdags fyllde lilleman 6 år.
Jag och Zanna väckte honom innan 7 med sång och paket!
Sen fick han välja frukost.

På eftermiddagen öppnades det efterlängtade stooora paketet, det var en waveboard till sonens mycket stora lycka. Han fick en YODA-gosis med och resten öppnas på kalaset imorgon!

Kort från Pontus dag!

















På Torsdag morgon åkte Zanna med Joanna till ett läger med Silverklangen. Hon kommer hem imorgon kväll.
Jag och Pontus och Jonas åkte till Hjo och gick på marknaden där och sen åkte vi hem.

Städade upp på altanen och sen packade vi ihop lite grejer till Pontus och han fick åka till mormor. Dom skulle gå på cruisingen och han fick till och med åka raggarbil under kvällen.

Jag och Jonas åkte hem, jag gjorde mig iordning. Pernilla kom och senare också Emma, Johanna, Samuel och Christian och Jossan!

Samuel och Jonas sprang ut och gjorde ett "ryck" mot en grupp yngre, fan vad jag skrattade, har filmat det ;-)





Senare blev det knallande på byn, kikade bilar, tjöta med folk och hade allmänt småmysigt. Enda trista är att alla kommer bort och fort går det. Meningen var att vi skulle gått till parken, men det fina vädret gjorde att tiden drog iväg ute och det blev helt enkelt inte av.

Så här snygg var jag under cruisingen:



hehe Eldröda slingor kvällen till ära ;-)

Idag är det Fredag. Jag har vart på VC och gjort omläggning på stygnen. Dom var ovanligt fina och oväntat rena så det blev inget jobbigt *skönt*

Hämtade hem min kvillrandes glada son och sen har jag roat mig med att gräva upp framsidan...för att sen kasta sand på det uppgrävda. Ställde upp poolen där sen och gjorde rent det ordentligt samt fyllde den. Imorgon kanske värdena är bra så kan den unge som vågar bada i det iskalla vattnet ;-)

Det blev gott grillat till kvällsmat, maken ordnade så gött!

Nu ska jag lägga mig, jag är seg och trött ;-)
Godnatt :-)

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till världens finaste Pontus!

    Jättefin bild i tidningen :)

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till Pontus! Återigen hamnade vi i situationen Julian kontra Pontus, vem är det? Det första kortet på sidan, Julian var säker på att det var han... Ja vi vet båda hur det är! Hoppas ni får en skön låååååååång helg utan krämpor och blessyrer, bara sol och glada skratt. Hälsenor Marie Hagerö

    SvaraRadera
  3. Tack för en jätte trevlig kväll <3<3

    SvaraRadera