Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 7 juni 2011

Kalldusch

Idag har jag åkt på några kallduschar. Första gången när jag och Zanna cyklade för att hämta Pontus, då kom första skuren över oss. Sen hann vi till Syster Yster, färgekonomi och vidare till läkaren utan problem.

Pontus remitterades till kirurgen...precis som jag förväntade mig.

När vi skulle cykla hem var nästa kalldusch ett faktum...hemma byttes kläder och hängdes på tork och det var dripp dropp över allt.
Vid 18 såg det ljusare ut och vi åkte till ICA, när vi kom ut regnade det IGEN...och smällde som bare den.

Stannade hos Daniela och hämtade ut DVD-filmer från uppvisningsdansen, när vi kom ut därifrån var det SKYFALL och därmed blev det mer klädbyte och upphängning och dripp dropp när vi kom hem.

I övrigt känner jag mig som en enda sur disktrasa inombords, jag kan inte fatta vad som felas mig, jag känner mig låg och ledsen och ibland till och med oönskad. Konstigt det där med känslor, hur mycket man än försöker så går det inte manipulera dom. Det är som om mitt inre vill tala om att något felas på ett större plan...men jag kan inte greppa det.

Jag har tvättat 4 maskiner tvätt också...så nu är det ikapp i en dag eller två igen.


Imorgon kväll ska barnen vara hos mamma iaf. Jag ska åka in på mingel på Erika-K och det ser jag fram emot! Ska passa på att boka klipptid hos världens bästa frisör då med...om hon hinner med mig mellan barn, tränar-roll och sm-guld-titlar ;-)

Nej jag slutar blogga, orden liksom stakar sig i fingerspetsarna idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar