Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 26 juni 2011

Jonas 30 ÅR!

Idag fyller världens finaste make, vän, pappa, son, arbetare, älskare, värmlänning...ja kalla honom vad du vill i positiva ordalag, 30 år! Grattis min älskade!



Uppvaktning med (skön)sång och paket i morse, sen har vi vart i skövde en vända. Ätit tårta och tagit det lugnt.

Nu är trötta barn nattade! Med trötta kanske jag ska förklara att det menas hysteriska utbrott, riva upp sängen, göra sönder saker, skrika och gapa och trotsa....

Täckte av poolen idag för Pontus ville bada, det var dock lite kallt ;-) Det värmer snart på.
Ska försöka fixa något dugligt insynsskydd/vindskydd så slipper en skock apor (läs irriterande ungar) stå och glo och gapa glåpord invid vår trädgård. Kasta skräp och vara uppkäftiga, slåss, hota, kasta sten och GUD vet vad! Bor man inte här på gatan så behöver man inte heller vara här dagarna i ända!

Imorgon har vi pausdag i umgänge, Zanna behöver vila hjärnan och det märks väldigt. I veckan eller rättare sagt till helgen ska Jens ha hjälp med flytt och så blir det lite festande i helgen minsann. BÅDE jag och Jonas! <3

Nu ska jag maila Tibrobyggen igen...jag vill inte ha dessa krigande ungar i min närhet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar