Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 14 juni 2011

Here we go again!

Jag är så trött på det här med att vi står för stora aktiviteter och dess omkostnader så idag vart det nog.

Kanske borde börja från början?
Zanna och Pontus ropades in för kvällsmat. Det visar sig att det nya nätet på studsmattan är trasigt...rejält också.
Två stora revor och avdragna knytband.

Efter lite lirk får jag fram vad som hänt och mina barn har självfallet lika stor del i det som de barn som deltagit, jag säger absolut inget annat...MEN jag har satt mina barn till världen och jag betalar gärna för deras beteende när det är så att det skenar iväg...
Jag inser att olyckor händer och saker går sönder.

Men majoriteten av tiden är alla HÄR och många ggr är det för att ta del av saker man själv inte har tillgång till hemma..

Jag har pratat med inblandade och dessutom blev jag så jävla besviken på detta med att saker går sönder och man går bara hem och skiter i det...så ja, jag införde hoppförbud...inte för mina barn utan för SAMTLIGA inblandade i övrigt.
Mina barn slipper inte lindrigt undan, det var nämligen en överenskommelse mellan oss innan nya nätet inhandlades att om det görs sönder så återstår bara 2 alternativ för dom, köp ett nytt eller bli av med studsmattan nästa säsong....dom är inte glada åt att dom ensamma får betala 700 för ett nytt nät...jag förstår dom, men så sa vi, konsekvens är det här.

Nu har dom en jävligt snäll mamma dock, jag lyckades med en lagning som jag tror kan hålla...men dom får hoppa bara dom tillsammans nu...jag tänker sluta betala för andra barns vildsinthet, jag har nog med mina egna barns utgifter.

Jag handlar gärna till mina barn, dom är värda allt...men jag är inte villig att låta andra förstöra mina barns möjligheter. Har bara mina ungar vart med så är det också dom som står sitt kast.

Jaja nog om detta, jag blev bara så förbannat trött och ilsk när detta uppdagades...också har jag ont med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar