Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 12 juni 2011

Klippning på Erika.K - Om du vill bli nöjd!

Sandra klippte mig igår och jag blev förbannat nöjd! Bilder finns på Facebook.

Skolade in sonen igår med...förskoleklassen börjar ju i höst. Det känns så extremt blandat kan jag säga!

Åkte ju till Skövde efter det och sen hade vi Fredagsmys här hemma!

Idag har jag och Jonas grejat i trädgården. Jag hatar min jävla kropp som mår apa just nu och bara bråkar.
Kvällen har haft massor av samtal i telefon som innehåll och jag känner mig så sinnessjukt hjälplös ibland.

Idag har jag haft djupa funderingar kring barnuppfostran. Jag blev helt bestört när jag skulle ropa in min son och det sitter barn på hela gatan och en av dom små kottarna sitter och ropar "Han runkar, han behöver runka det är gött att runka..." osv.
Kalla mig naiv eller gammalmodig eller va fan Ni vill, men i min värld är det så långt från ok det bara kan bli att ungar i åldrarna 8-11 år sitter och vrålar sån skit, slutar inte ens när jag kommer ut utan bara hånflinar.
Jag tycker det är pinsamt och är väl en jävla prettomorsa...

En annan sak är att ungar springer in och ut i trädgården helt omotiverat...bara för att? Eller att småungar är ute till framåt 22-23 och leker...jag vet att det är pingstafton och visst kan barn vara uppe extra på helg, men vara ute och härja tycker iaf inte jag är ok. Då kan man vara hemma inne eller på trädgården eller vad som helst.

Gnällig Ellen idag va?

Kommentera gärna...argumentera...hur tänker DU?

Nu ska jag se om min make vill hålla om mig lite, känner att jag behöver det.

2 kommentarer:

  1. Tycker heller inte ungar ska vara ute å gapa för sent...har en unge här som är ute jämt å ständigt...å hans mamma har vi aldrig sett..:/ är synd om pojken å alla andra får sköta om honom!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med er. Som förälder har man ansvar för sina barn, och det är inte ok att små barn är ute så sent, utan sina föräldrar i närheten. Förstår inte hur de tänker och om de insett sitt föräldraansvar.
    Kanske det skulle hjälpa med en anmälan till socialtjänsten? Det är ju faktiskt en form av försummelse....
    Tål att tänka på :)

    SvaraRadera