Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 28 maj 2011

Kanondag!

Ja visst fan värker kroppen och huvudet bankar. Och visst kan jag inte släppa tankarna från svärmor...MEN det är så mycket elände jag inte kan styra över just nu så jag måste säga att bortom alla saker jag inte kan påverka, så har dagen vart fin.

Jag har tappat 2.7 kg totalt. Låter lite på min stora kropp, men då ska Ni veta att jag har inte kunnat tappa ett endaste hekto pga stressen och kroppen och gud vet vad. Så jag tackar och tar emot för vart litet babysteg.

Vi kom upp sent idag men vi hyrde kärra, lånade Monas bil och körde all skit och buskar till tippen. Så underbart att få det gjort och nu är garaget tömt, buskar och häckar borta och jag kan äntligen börja städa på altanen sen. Pernilla kom förbi med "Dumma mig" och barnen är överlyckliga!

Vi åkte o käkade och sen hem och duschade innan vi for in till stan där Jonas köpte en kabellist och jag skulle titta på present till Pontus. Han ville ha en waveboard men jag var tveksam och tänkte istället köpa en skateboard och en sparkcykel.
Dock fick jag hjälp av en gullig Josse som vände mina tankar och hjälpte mig på ett mycket personligt plan. Jag är så sjukt tacksam så det finns inte. Sonen kommer jubla...han kommer att ha sin waveboard.

Vi köpte vattenflaskor inne på Sportex när jag kom på att Johannas störste grabb har fotboll imorgon och Johanna hade sagt att han inga benskydd hade. Då köpte vi med ett par sånna med och lämnade på hemvägen.

Jag drack cola till maten idag och åt en glass, jag inser nu hur sjukt kass i magen jag blir och hur illa jag mår av colan....inte värt det. Så jag återgick till vatten och ramlösa.

Det blev fredagsmys och tacos och nattning och nu på kvällen har jag tittat på The Breed som även den kom från Pernilla. Helt ok film får jag säga. Jonas somnade ;-) Han ska jobba imorgon bitti så sömn är bara bra.

Nu tänker jag natta mig själv. Jag har huvudvärk men det är colans fel det med tror jag...så den skadar mer än den smakar ser jag :-D

Godnatt gott folk!

1 kommentar: