Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 4 maj 2011

Jag är rätt dum jag!

Tja vad annat ska jag säga.
Jag är förbannat bra på att ge andra tips och råd och förmaningar när det kommer till vårdbehov, men att se till mitt eget bästa, det är tydligen inte lika prioriterat i min hjärna.

Jag tog mig in i telefonkön, kom fram och fick tid hos en distriktsköterska...för omläggning då.
Kommer dit, visar upp mina sår på bröstet och i skallen, samt andra småsår. Jisses säger hon bara och går och hämtar en läkare som kommer in, ruskar på huvudet och förklarar att omläggning är det minsta problemet, vi måste få stopp på spridningen av sårbakterier som gör att du får mer så.

Öhh jaha?

Penicillin i 10 dagar, 3 ggr om dagen, samt antibiotikasalva, vila, tvätta, osv osv....
Oj då, jag som oroar mig för vad för plåster ag ska ha, hahahahahaha

Jaja, jag hämtade ut de svindyra medicinerna och lunkade väl hem igen. Det blir liksom aldrig som man har tänkt sig ;-)

1 kommentar:

  1. Skönt att du fått veta vad det är. Och att du fått hjälp. Kram, Mia.

    SvaraRadera