Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 11 maj 2011

Ingen dans på rosor!

Vem fan har sagt att livet ska vara lätt? Barnen fick glass och jag, jag vill bara hälla i mig pepsi, flera liter helst. Men jag gjorde mig en kall hallonsmoothie istället då....det innehåller iaf vitaminer, något som min bombade kropp har helt avsaknad av.

Om jag nu ändå sket i pepsin igår är det väl förbannat dumt att häva i sig idag. Och i sanningens namn är huvudvärken bättre idag, då är det ju extra idiotiskt att trigga igång den igen.
Och jag behöver ändå sluta på sikt, ju tidigare ju bättre, eftersom min mage har surat ihop helt igen.

Idag har Zanna återvänt till skolan, det hade gått bra, hon är sannerligen piggare för hon är uppkäftig. Vi cyklade och hämtade Pontus idag och handlade frukt och morötter samt hallon till nödsmoothies och mellanmål då...ifall jag slarvar med den förbannade maten...

När jag var i Gbg reagerade jag oerhört positivt på en sak. Nästan alla som cyklade (vuxna och ungdomar) använde HJÄLM! Jag ska också skaffa mig en hjälm, varför använder man inte det, är håret viktigare än skallen? Ja det är klart, man dör ju i en snygg frisyr iaf?!

Nä om jag skulle försöka mig på något i huset då, en sak om dagen ska jag göra enligt överenskommelse med doktor Birgitta...idag skulle jag behöva göra 20, men jag ska inte göra för mycket heller, så minst en iaf, kanske max 5 då.

Tack alla Ni underbara som orkar med mitt svajjiga jag, jag har inte hittat hem i min situation än.

1 kommentar:

  1. Du är för underbar för att kasta bort ;-) klart man står ut!!! pöss

    SvaraRadera