Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 14 maj 2011

Åh nu har bloggen vaknat igen!

Nu ska vi se då. Vart ska man börja nudå?

4 dygn utan pepsi...abstinensen igår var plågsam...jag skojar inte ens, svettningar, skakningar, illamående, hjärtklappning och kass i magen. Men jag höll ut.
Idag hälde jag upp ett halvt glas men gav fan i det efter en klunk, smakade inte så gott som jag trodde helt plötsligt.

Igår gick också rankås- stafetten av stapeln...en del av tibros folkhälsovecka! Tibro film och teater var anmälda och jag, barnen, mamma, Emma, Samuel, Conny och Stavborg sprang och fick ihop 14 varv...tangering av fjolåret. Ingrid var med och hejjade på oss. Vi hade en kanonkul stund trots både regn och åska!

Väl hemma målade jag vidare på tavlorna till Zannas dansfröken samtidigt som jag slötittade på sclager...Sverige gick vidare. Resultatet av tavorna igår var så här:



Idag var det ta mig fan segt som inget och självfallet försov jag mig och därmed Zanna *skämmes* Jag hade dessutom glömt ställa hennes klocka...jisses.
MEN hon hade halvklass idag så ett samtal senare fick hon gå med andra gruppen idag, tog sena bussen och vi slapp stress och morgonen blev bra.

På em lekte Zanna här med Vanja och Pontus hade Melvin inne. Rätt som det var fick vi besök av Samuel med familj (Joanna saknades dock) och dom stannade på tacos och vi hade trevligt.
Efter läggning av de små satte jag mig för att göra klart tavlorna och slutresultatet blev följande:





Imorgon överlämnas dom som avslutningsgåva till Zannas danslärare i samband med den stora uppvisningen som dom ska ha. Jag ser fram emot att se min kicka dansa, hon är så duktig! 

Nu blir det sängen, imorgon blir en lång dag.  Ha det fint alla mina läsare i cyberspace!



2 kommentarer:

  1. Härligt! Vackra tavlor och skönt att du blivit av med ditt Pepsi - beroende. Ha det gott. Kram, Mia.

    SvaraRadera
  2. Jävligt fina ska du veta gumman!
    Och ja du försover dig ibland, men vad gör det? Du är en engagerad och härlig mamma i alla fall :-D

    SvaraRadera