Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 20 januari 2014

Jag är trasig.

Jag var lugn i kroppens inre
Visste alltid vem jag var
Hade drivkrafter till mångsysslor
Jag kunde mycket mer

Jag bar styrka in i själen
Hade mod där andra räds
Hade tankar och idéer
Om framtidens vision

Nu ligger jag i skadad kropp
Tar krafterna att hitta bot
När tårar rinner ner igen
Så undrar jag varför

Jag var glad när livet växte
När utveckling gav svar
När vänskapsband var självklara
Och lycka var en trend

Det var spänning i det lilla
Åka ut på äventyr
Drog en repa i nån epabil
Och spelade musik

Nu ligger jag i sängen här
Jag undrar vad som gick så fel
Hur kroppen ätits upp till noll
Och jag har ingen koll

Jag vill ha en liv i lätthet
Ett liv med full funktion
Där jag möter upp med glädjen
Som tagits från min själ

Jag tänker inte skriva på
Att livet stannar här och nu
Jag vägrar bli en halvfigur
När livet rullar på

Jag ska ta mig upp ur gropen
Jag ska leva snart igen.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att du får tillbaka ork och kraft inom snar framtid. Stora styrkekramar till dig.

    SvaraRadera