Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

fredag 26 juli 2013

Husvagn - första sommaren.

Vi har ju fått en vagn, jag och mina bröder. Det är en Cabby från 74.

På testrundan vid Örlen började resan. Vi hade bytt ut batterier och laddare samt dragit ut kablar som hängde löst i halva vagnen.
Under kvällen på Örlenbadets camping uppstod 2 problem. Det första var en eu-omkopplare som vi inte hade men fick låna. Det andra var att elen slutade fungera utifrån. Vi ordnade detta med el genom förtältet.

Förtältet ja. Pappa hjälpte Jonas att bygga så att vi hade grunderna klara för oss. Tältet var komplett och i bra skick!

Helgen flöt på bra med massa mys och bad. Det enda jag hade glömt hemma var hammare, stekspade och osthyvel. Inte så illa för en förstagångscampare!

Väl hemma blev det en tur till biltema. Vi köpte omkopplare och 2,5mm sladd samt ny el till inporten i vagnen. Ordnade det och packade in oss.

Rullade mot Ingesund i Arvika. Någon mil utanför Arvika small ett däck på vagnen och det var verkligen nära att vi kastades i rullning. Vi fick tag på en däckjour i Arvika och kom till campingen till slut.

Vi hade den underbara turen att få en otroligt vacker plats på en udde precis intill sjön. Så vackert.
Dock blev det problem att resa förtält...klippblock och tältpinnar går inte överens. Vi löste det dock.med massa kreativitet så det blev jättebra ändå.

Dagarna spenderades badandes. Vädret var underbart. Barnen var nöjda och njöt. Om kvällarna spelades lite spel innan vi kröp ner. Barnen somnade i regel lika fort som dom la huvudet på kudden. Jag och Jonas kikade på någon serie och sov gött. Liten sov hos oss.

Liten ja. Jag hade verkligen oroat mig för hennes bilåkande. Hon har ju inte vart bekväm med det någon gång men nu fanns inget val.
Vi fick rådet att ge postafen ihop.med adaptildroppar. Det blev mirakelkur. På vägen hem när vi pausade i Kristinehamn så hoppade hon till och med upp i bilen självmant. Hon älskade att campa i övrigt.
Jonas var ny på husvagnscamping men man kan tro att han aldrig gjort annat. Är så glad att jag har en aktiv och go far till mina barn och att jag får så mycket kärlek och omtanke!

Vi bytte det andra däcket innan hemresan. Vi ville inte chansa och Zanna var orolig.

Resan hem gick bra!

Nu är vi hemma en vända men harmonin i att campa gav (som väntat) mersmak. Vi ska nog testa några mer närliggande campingar...Tivedens bland annat tror vi.

Vi träffade Jonas föräldrar och syster korta stunder med. Lilla Nikki.och pappa Magnus med :)

Nu blir det att tvätta vidare så vi kommer iväg igen ;-)

Puss och kram!

2 kommentarer:

  1. Kan rekomendera Stenkällegårdens camping!! Ligger 2 mil norr om Karlsborg! :-) Jessica V

    SvaraRadera