Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 16 juni 2013

Barnkalas av klassfest-storlek.

Idag small det av stapeln! Pontus hade ett riktigt stort kalas. Hela klassen var bjuden och 19 ungar + Pontus blev det.

En härlig grupp ungar med härligt humör och kalaset blev lyckat med glass, maränger, bananer, kakor, bullar, massor av paket, marshmallows som grillades, lek, frågesport och skratt!

Efter blev det att hämta hem Zanna från bonusfamiljen och Samuel och Joanna kom. Det blev lek och bus ute med en del av nya sakerna. Dock är det ju som oftast så att inget får vara helt bra.
Jag FATTAR att olyckor händer...det är dock ett mysterium att det ovillkorligen är Pontus NYA leksaker som drabbas. Det har vart vattenpistoler, bollar, skateboards. Idag for en lånad pil upp i trädet...det kan jag förstå. Men när pilbågen också "råkar" fastna för man med FULL KRAFT har kastat upp den för att få ner pilen...då blir jag irriterat skeptisk. Framförallt efter att det har stampats på Zannas fötter 2 ggr innan...under samma timma...av samma kompis.

Men mina barn ÄR inga änglar. Alls. Det vore bara konstigt annars. Sist var sonen med och jagade ungar ute. Fast han åkte in direkt. Vi ser inte allt men jag är feg och har inte släppt kollen...därför att området i stort tillåter inte fri uppfostran. Det kräver många samtal om rätt och fel och om eftertänksamhet.

Hur som helst. Jag har väl lugnat mig. Efter några moment fick Jonas ner både pil och båge. Barnen har hyrt film och myser i extrarummet i natt och jag tänker somna trött i kropp och knopp men så glad över att lilleman har så fina vänner i hela sin klass. Det känns riktigt riktigt bra för framtiden.

Godnatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar