Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 18 december 2012

Grundlurad

Sällan känner jag mig blåst...lurad...förblindad eller förd i mörker.
Men ta mig fan har man inte gått igenom livet om man inte går igenom alla delar.

Du (du vet precis vem du är) är full i manipulerande lögner. Full i åsikter om det ena men likväl det andra. Du står inte för något och vänder kappan efter vinden.
Om man ifrågasätter är man fiende. Du skapar snabbt en eskalerande konflikt för att slippa ge svar, för att kunna fly.
Men vet du vad? Sanning kommer fram. Sanningen visas till sist. Jag är så jävla glad att den kom fram så tydligt och så snabbt.

Nä jag är inte kär i dig. Det har jag aldrig vart. Mer i symbios. Men det var en illussion. Felbedömning från dig.
Nä folk som träffar dig och pratar och skrattar med dig är inte heller ovillkorligen förälskade i dig eller vill ligga med dig. Du är inte gåvan till alla kvinnor.

Min tacksamhet till dom jag ratade för du bad mig. Min tacksamhet att dom visste hur hypnosfylld världen blir med dig i umgänge...min tacksamhet att dom accepterade en ursäkt och vet precis hur djupt man dyker kring dina mörka vatten.

Jag känner mig inte ens sviken. Bara så jävla lättlurad.
En dag står du ensam mot världen. Den dagen kanske du själv ser vad du mot andra gör.

Plocka nu fram ditt ess ur dina väderkvarnar. Bevisa hur fel jag har. Visa mitt mail för folk där jag enligt dig skrivit att jag är kär i dig...det är lika obefintligt som dina flaxande kvarnar.

Du är i mina ögon numer en mardröm...jag har just vaknat och insett att den inte var sann.

Ny energi och kraft fyller mig och jag och de mina vandrar vidare medan du står kvar och förstör en ny individ. Jag hoppas hon vaknar i tid.

Livets skola. F i människokännedom. Men det var ett deltest. Det påverkar inte slutbetyget.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar