Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

torsdag 20 december 2012

Ett jävla understatement...

JAG HATAR MIN FÖRBANNADE SJUKDOM...KROPP...ELLER VAD DET NU ÄR SOM BRÅKAR.
HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR...

Jag är arg och jag är ledsen som fan nu i natten. VARFÖR bråkar det så. VAD är det nu som är i obalans.

Med en kroppstemp på 34,3, en kropp som skakar och ett nytt GIGANTISKT sår, det största hitintills så tog jag mig upp för att pissa nu. Pulsen rusar upp till 150 och jag mår så jävla dåligt. Världen snurrar och jag inser att YTTERLIGARE EN DAG HAR GÅTT MIG FÖRBI FÖR ATT JAG INTE KAN STÅ PÅ MINA BEN ELLER ENS SITTA I SOFFAN!

Varför är jag så mycket sämre igen?
Om det verkar som jag är besviken för egen del SÅ GLÖM DET. Jag skiter fulla fan i mig själv. Men mina BARN. Mina små vackra kottar som förtjänar allt, dom får ju se detta igen....och sen igen....
Jag kan inte ens TVINGA mig förbi topparna längre...jag kommer inte upp. Kroppen slår ner mig.

Jag var tvungen att vräka ur mig lite nu...för jag är så jävla ledsen, känner mig så jävla kass....jag vet att det inte hjälper mig eller någon annan, men jag orkade inte svälja just nu, så jag spottar ut det och hoppas att morgondagen är vettigare...iaf så pass att jag kan resa mig igen.

3 kommentarer:

  1. Kikar in, med en önskan om att morgondagen blir bättre!

    SvaraRadera
  2. Kikar in och önskar att du kunde bli bra så att du kan vara med dina barn såsom du vill.
    Styrkekram

    SvaraRadera
  3. Hej,du vet inte vem jag är men jag har läst din blogg väldigt länge. Du och jag verka må ungefär likadant, just nu känns allt väldigt tungt,man vill göra en fin jul för sin familj men orkar ingenting eller får värk när man försöker.Idag fyller jag år men får ringa barnen och säga att de inte får komma,orka bara inte fast jag längtar efter dom.Ja,ibland vill man bara ge upp allt är så trött på detta livet,men jag önskar dig en god jul och ett bättre nytt år.kram från mig.

    SvaraRadera