Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 6 augusti 2012

Den här dagen kunde kvittat.

Ja på fullaste allvar. Har haft så otroligt ont så gråten suttit i halsen hela dagen, jag har svettats men frusit, velat gråt och inte orkat med kidsen alls. Fick ringa in brorsorna 2 att komma hit och fixa lunch. Själv har jag legat, legat o legat. En vända bad jag Jonas komma in, jag trodde jag skulle dö...allvarligt alltså. Jag tänkte att nu, nu är det färdigt.

Det har ju vart ganska intensivt det sista trots allt och sommarlovet närmar sig sitt slut, när det är över måste jag införa mina pacingrutiner ordentligt igen. Jag har dödat energier som ingen i sommar.

Hur som helst så fixade jag och Samuel nästan klart garaget i förgår. Bara en spånvägg kvar men annars klart. Bra inför försäljningen. Finns annat jag ska ta tag i och pilla med också, men inte om jag mår som idag. Gråta.
Det är enda ordet jag får upp i skallen idag.
Gråta.



Är iaf stolt över Tibrobor som trillar in i en FB-grupp som skapades. Det är ute o kikas och alla har som mål att få slut på pyromanin. Det känns strongt.




Nu mediciner för natten och sen sova, det har jag längtat efter hela dagen.


Djuren har fått flytta in i garaget nu från sitt utomhusbetande. Jag hade ju inte hjärta att låta dom va utan hage utanför bur mer så en bokhylla agerar ny extra hoppyta och dom är nöjda och glada.


Här har jag o brorsan satt för de gamla fönsterluckorna, byggt en arbetsbänk och fått upp krokar på väggen så man kan organisera, bla slipper barnens alla vinterleksaker ligga på golvete och trampas sönder. Väggen längst in ska sättas spånskivor på sen är det klart där inne med.


Här är saker som går framåt, jag har fattat systemet för tabs på kontran och jag har hittat vart banden ligger. Jag älskar min kontra.


Så här ser det schemat ut som jag nu tränar efter då. Det är så skitkul :-)


Andra positiva saker har vart Sommarland med Joanna, Samuel , barnen, Jonas och Emma o Michael, vi firande Joanna så.
Har också vart på kalas i Askersund, ena av fasters gullungar fyllde 18 och en har fyllt 5.





Morris hälsar på ibland, han gör mig glad :-)
Joanna o jag gillar också egentid <3








Barnen har haft en helt ok sommar dom med, trots att jag har vart sämre än vanligt det sista. Dom har bla campat med mormor o morfar i kungshamn samt vart med pappa i Arvika.

Jag och Emma åkte till Ullared, det var välbehövligt ska Ni veta!



Och vi har till och med hunnit med att umgås med goa Anders och Nillan <3


Nu sova...godnatt folket <3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar