Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

fredag 15 juli 2011

Stora framsteg.

Min lilla kicka Sally gör stora framsteg. H är fortfarande inte så himla pigg på att lyftas ur buren men i morse när jag sa godmorgon så kom hon fram och buffade mig vänligt i handflatan.
Senast igår var hon fortfarande arg om jag närmade mig henne i sitt hus.
Mitt lilla hjärtegryn. Hon fäller nått så vansinnigt med, verkar inte ha fällt av sig vinterpälsen under hakan, men hon får vitaminer och mineraler nu så det ska nog strax bli bättre det med.

Zanna är inte medgörlig för fem öre. 2 veckor utan bil har gjort ss lite bundna till hemmet och det är inte poppis alls kan jag lova. Sur och grinig och trotsig som få.

Pontus leker bra om han får vara ifred, men det får han ju inte när hon är på det humöret...och cirkeln går runt och runt.....

I Helgen ska vi till Gbg, et blir både universeum och Liseberg....samt hotell. Pernilla kommer se efter Sally här hemma i huset!

Nu ska jag plocka disk, springa med damsugaren kanske...ja alla sådana roliga saker.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar