Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

onsdag 13 juli 2011

Mycket kanin nu.

Ja kära läsare jag förstår att det känns så, men hon är ju nykomling;-)

Dagen idag började med frukost, sen cyklade vi till simskolan. Zanna har tagit 4 märken som jag hämtade ut, duktig tös. Satt och snackade lite med 2 tjejjer utanför nybo medan Pontus härjade loss på sin cykel.

Väl hemma tog jag en vila och barnen fick glass. Jag blev väckt av Samuel som hade kommit hit och hade gjort lunch *oerhört tacksam*

Med Sally idag då: Lilla gumman är så rädd när jag ska ta henne i buren, hon tjuter, springer och knör in sig i hörn. Dock fungerar hon bra i sele och ikväll har jag suttit med henne en stund och kliat henne och flyttat mina händer runt på kroppen för att hon ska vänja sig. Hon gnäller lite men finner sig i detta.

Hon har vart ute både i bur och selen idag med. Pratat både med det lokala zoot och en uppfödare och dom säger att om jag bara håller vid en fast hand och visar att jag inte är rädd för henne så kommer hon ge sig. Tydligen kan hon vara brunstig eller skengravid med, jag tror mest på nyinflyttad stressad men det märks väl.

Jenny och Daniel kom förbi med sina två charmörer, härliga barn! Ja självfallet underbara vuxna med.

Nu på kvällen var nog både jag o Jonas trötta för det blev en tjurighetsvända innan maten men det har gått över, han jobbar ju sista veckan och är trött och jag kan inte på långa vägar vila som jag skulle behöva tyvärr....barnen är ju hemma på sommarlov.

Ska bli skönt med semester.

Tja det var väl min dag i korta sammanfattade drag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar