Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 12 juli 2011

Arwen blir 4 år och Sally har kommit till oss!

Ja sommalovet makar på, min trötthet är obeskrivlig och smärtan eskalerar men idag kände jag att jag var tvungen att ta tag i lite vettiga saker.

Tog barnen och vi for till Zoobutiken i Tibro. Igår flyttade nämligen Kaninen Sally in, hon är 2 år och behövde ett nytt hem.

Nere på Zoo köpte jag mineralproppat foder, hö, saltsten, vitaminer, rengöringsspade, vattenflaska och koppel/sele samt ett högaller.

Väl hemma kopplade jag en arg Sally i selen och väl ute satt hon och slappnade av i ett hörn, barnen fick turas om att hålla i kopplet medans jag tömde ut fullständigt allt i buren och skrurade och skrapade och slet med den i 2 timmar innan jag klassade den som ren. Jag må vara kinkig men att bara byta bottenmaterial och ta bort spillning är inte nog, man bör skura galler helt en till två ggr i månaden och själva lådan minst en gång i veckan...utöver den regelbundna rengöringen. Nu har jag grundat så som jag vill ha det kring mina djur och det känns bättre.


Efter detta käkade vi och sen åkte vi med mamma och Simon och Sofie upp till Askersund där vi firade Arwen som fyller 4 på Söndag. Hon fick en docksulky och en dockflaska av oss.







Efter lite kalasande åkte vi hem till Jonas som var hemma och väntade.
Vi åt kvällsmat.

Gissa om jag blev full i skratt när jag kom in och ser vad Sally nu tyckte om sina pellets när hon fått mineralstavar, hon hade puttat porslinsskålen till "toahörnet" och både skitit och pissat på pelletsen ;-) Toka...

..
Hon var mycket lugnare nu, jag fick stryka henne lite över pannan och när jag hängde tvätt så åt hon hö och satt och tvättade sig. Det kan nog bli bra det här!

Ja det var väl min dag. jag har ett migränanfall på ingående så tabletter och sängen ropar högt!








"Hörru Matte harru mat där eller vad kommer du med?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar