Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

lördag 9 juli 2011

Sommalov

Ja det förekommer ju ett sådant nu för barnen och eftersom solen skiner är vi ute en hel del och datatiden är minimerad...och tro det eller ej men jag tycker det är rätt skönt att inte sitta vid den heller.

Ska man uppdatera lite om senaste tiden kanske, mest för mitt egna minne men för att visa att jag lever likväl kanske?

Hmm...

Den 5 Juli födde mammas och pappas katt Leasing 4 kattungar, den ena hade dock skador vid födseln och dog. Dock blev barnen lovade varsinn och Joanna en, så i September någon gång ska små vildar (?) flytta in hos oss...dom förblir också innekatter med möjlighet att gå ut med oss i sele OM det fungerar.

Vi kommer ha en beige och en silvergrå. Namn råder det lite olika varianer på ännu så det får vi se.

Mer då? Tja Jonas jobbar ju ännu, men vi har bokat ett par dagar i Gbg då det blir universeum, hotell och Liseberg med barnen. idag ringde även en av Jonas gamla kompisar och dom var väl sugna på att komma hit med sin lille knodd och det hoppas jag blir av.

I övrigt blir det väl dagsutflykter, några tältnätter, förhoppningsvis Arvika och stugan samt sommarland och lite spontana saker.

I går var det Freda och Jonas var ledig, vi gick på torget samt fikade på syster yster vilket barnen uppskatade såklart. Köpte en full kasse med kläder till barnen för 190 kronor...kap!

På kvällningen blev det tacos och efter det kom Pernilla och Anders hit. Det är på många plan stor lycka att vi träffat dom. Dels är vi alla lite sargade och kantstötta av olika anledningar, det är mycket kom som du är, var som du är, vi skrattar och har roligt och dessutom går Jonas och Anders mycket lätt ihop, precis som jag och Pernilla...och alla 4 också...o ungar...o katter ;-)

Vi hade en riktigt bra kväll och det var natten när vi sa hej då :-)

Idag har vi vart lite trötta men barnen var ute tidigt och härjade loss i poolen, dom älskar verkligen sin lilla pool, den är guld värd. Efter maten åkte vi och sa hej till dom små håriga pipgrisarna innan vi köpte lördagsgodis. Väl hemma hade barnen vattenballongkrig en stund sen blev det jordgubbar och sen mer poolbad.

Min pappa ringde och behövde munstycken till sin klippmaskin, våra gamla passade så jag åkte bort med dom och då tyckte väl kattmamma Leasing att jag kunde vara barnvakt åt de små så hon gick ut. Jag passade på att ta upp de små liven, den Joanna ska ha är väldigt lugn och gosade in sig, Pontus är precis som han själv en yvig, speedad och busig liten en och Zannas hon vrålar och piper för ingenting...precis som sin blivande matte ;-)
När jag sen gick såg Leasing det och sprang genast tillbaka till sina kottar, haha hon litar blint på mig tydligen.

Jag hämtade upp min familj här hemma ch vi drog ner till campingen för ett kvällsbad, det var uppskattat och inte före 19.30 kom vi därifrån.
Vi handlade och grillade och nu har barnen film-mys i bäddsoffan, idag faktiskt helt tabu MED godis på sena timmar.

Mentalt är livet skapligt men jag är utmattad till tusen och min smärta har aldrig vart så påtaglig som den vart det senaste, när det pågår så här länge så blir det en oro fast jag försöker tränga bort det, men det är orimligt att ha så kraftigt ont så mycket som det vart det senaste.
Jag ser fram emot Jonas semester, det är inte riktigt dags än, men han behöver den...och jag behöver honom.

Näää...jag lånade ju en bunte film av grannen igår...om man skulle sätta på en och ge kroppen lite fysisk och mental vila idag kanske?

Hoppas ni andra har det fint i sommaren...gör som jag...är det för varmt, tänk tillbaka på den jävla bistra vintern vi hade...inte vill man tillbaka dit?

Avslutar med en film på Leasing och katterna här nedan...silvergråa är gott camouflagetrygg vid in mamma men ligger där nere till vänster ;-)

1 kommentar: