Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 26 juli 2011

Helvete vilken bloggtorka

Ja här är det bloggtorka haha, men jag har haft en hel del för mig så vem har liksom orkat sitta här och glo?

Jonas har semester och det är gött.
Dock är Zanna sjuk, det visade sig vara halsfluss på henne...skit också.

Idag var jag och Pontus på sjukan för undersökning men det visade sig inte alls vara så illa som jag trott, nepps, han blev friskförklarad! Så ingen operation i höst...skönt för honom, hoppas verkligen läkaren har rätt nu bara.

Efter det åkte vi till Cubus som har massiv rea, fan vad billigt, mellan 29-99 kronor för allt, handlade för 800 så barnen fick en hel del! Mycket prisvärt!

Stannade till på biltema för en toasits men de vanliga enkla jag ville ha var slut! Det blev 2 set kompostgaller istället som jag byggt en bur till Sally med...ute. Hon har vartöverlycklig och skuttat glatt och ätit gräs och låtit sig klappas och gosas med :-)


Så här nyfiken och nöjd kan man vara när man får skutta ute lite :-)

Pernilla och Anders har vart hos oss en hel del och vi trivs ypperligt med deras sällskap. Jonas gick i skrivande stund över på en kopp kaffe :-)

Min nya telefon kom idag, den kan jag ju sitta och titta på en stund..för mitt simkort är sedan jag var i 15-16-årsåldern så det funkade inte med alla nya funktioner haha, blir till att invänta ett nytt. Jisses ;-)
Kom en surfplatta med, vad man ska med den till vet i fan men det har vi en nu hur som helst....

Nu ska jag lämna burken...jag orkar inte sitta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar