Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 26 april 2015

Livet rullar på.

Det händer så mycket hela tiden och jag hinner inte blogga. När jag väl ska blogga minns jag inte vad som hänt. Hahaha

Nåväl. Pontus var på kickboxning i Onsdags och dom fick testa på att gå matcher om en minut. Det var både kul och lärorikt!

På Torsdagen fyllde jag år och fick en signerad bok av Jonas. David Dukes My Awakening! Frukost på sängen av fina familjen ingick med 😀

Jag blekte slingor på Zanna. Det var ett jäkla jobb med det långa håret 😅

På Torsdag kväll visade Pontus sitt knä för mig. Han slog i det för en dryg vecka sedan och i Torsdags tyckte han det kändes konstigt och såg konstigt ut. Knät var jättesvullet och varmt. Efter rådgivning med 1177 så beslutade vi att ringa VC på Fredagen.

Vi fick tid direkt på morgonen och läkaren beslutade att röntgen och ortopedjour var nödvändigt. Vi åkte till Skövde  och röntgade i två omgångar innan vi knallade till akuten och fick träffa ortopeden.
Det gjordes omfattande undersökningar och sedan beslutade man att knät skulle tömmas på vätska, dels för svullnaden men också för att leta fettpärlor. Detta skulle hjälpa til att avgöra om det var skelettet och/eller brosket som var skadat eller annat.
Att tappa ett knä är inget kul och trots rejält smärtlindrade och lite lugnande samt bedövning så gjorde det rejält ont på Pontus.
Man fick inte ut någon vätska. Där fanns ingen. Det var mjukdelarna som var så skadade att svullnaden var så rejäl.
So nu blir det träningsstopp tills det har läkt ordentligt.

Zanna hon gick till tandläkaren själv i Fredags. Det var en undersökning som var bokad så hon ville gå själv. Väl där hade man hittat en tandflis som hade tagits bort. Detta fixade hon på egen hand! Bra gjort tycker jag!

Igår kom mor och far samt Samuel för att fira att jag fyllt 35. Barnen åkte med mor och far hem sen. Jag och Jonas skulle gå ut en sväng. Emma kom hit och senare även Frida. Fick en så grym ljusstake av Emma, en röd döskalle från kosta boda! Vi vandrade vidare till Samuel och där träffade jag folk som jag inte sett på evigheter.
Samtliga gick vidare till Kruset och där dansade vi loss till Rockin Boys och drack gott.
Jonas och jag gick hem innan det var slut. Snälla Vevve fixade en räkmacka som vi käkade hemma innan vi somnade på stört.

Idag har jag vart trött men nöjd. Hämtade hem barnen och det har vart rätt slappt större delen av dagen 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar