Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

tisdag 28 april 2015

Förbannade tänder

När det kommer till tandhälsa vill jag ha mer pengar. Jag skulle verkligen behöva fixa munnen men det är omöjligt med den ekonomin jag har. Det är rätt sjukt...är man sjuk får man ofta sämre tandhälsa och behöver tandvård. Men som sjuk har du också mindre inkomst och därmed mindre chans att klara av den belastningen på ekonomin.
Lägg sedan till att jag är så hysteriskt rädd för att gå dit...
Kombinationen gör att det blir grava problem tyvärr.

I Söndags bet jag av en tand. Idag var jag och lagade den. 2000 kronor för en lagning "som kanske håller". Dessutom kanske det kommer att göra ont när bedövningen släpper, roten var nämligen skadad. Det kan då bli debatt. Jag vill inte rotfylla och tandläkaren vill inte dra ut fler tänder i mun på mig.
Nåväl. Vi ber väl till högre makter och hoppas att det klarar sig så här.

2 kommentarer:

  1. Det är rätt sjukt att munnen inte räknas till den vanliga sjukvården.

    SvaraRadera
  2. Undrar vilken dos silver och msm du tar? Jag har blivit remmiterad till Gottriies för att fastställa me/cfs men en väntetid på 6-7 mån. Vill gärna testa silver och msm men vet inte var man beställer bäst och hur mycket man ska ta. Jätte tacksam för svar. Karin. Mail: afflan@spray.se

    SvaraRadera