Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

söndag 19 april 2015

Jo men så att.

Idag har inte mycket blivit gjort alltså. Jag hade planer för helgen men inget blev gjort. Jag är hopplös. Idag skulle jag iofs ta tag i några av grejerna men min rygg har ballat ur. Antingen är det diskbråcket som skjuter eller så är det inflammation kring frakturen och dess närområde...om jag ska gissa vilt. Det domnar i vänster ben iaf.

Jag fick till slut gjort några grejer iaf. Lite banköverföringar och jag har fått in de gamla sommardäcken i bilen. Imorgon sulas den om och får helt nya däck varvet runt.

Bilen i övrigt är det problem med (det har vart mycket sådana).
Någon form av elfel råder. Bägge handtagen bak har gått sönder och dörrarna går därför inte öppna utifrån. Det är dags för service. En baklykta har fått en smäll och har spruckit i glaset. Vi får väl börja beta av listan...för att vi måste. Det är dyrt att äga bil.

Pontus har valt att hoppa av fotbollen den här terminen. Han ska testa friidrott en säsong istället...och kickboxningen med då :)
Barn ska tycka det är roligt med träning. Han kände att fotbollen blev för allvarlig. Det var två träningar i veckan och en matchdag.
Zanna fortsätter dansa.

Jag kan tycka synd om folk som har än mindre inkomst än oss. Vi får oftast runt allt här. Mycket tack vare snälla nära och kära. Men den som inte har det så då? Att ha barn i föreningsliv/idrottsverksamhet är otroligt kostsamt. Det är medlemsavgifter, träningsavgifter, lägeravgifter, inköpsbidrag, träningskläder/klubbkläder och skor. Det är körande till matcher och det krävs att föräldrar ställer upp ideellt med kiosker och liknande grejer.
Fina kontaktnät byggs via föreningslivet, men tänk alla barn vars föräldrar faktiskt inte reder ut denna biten...
Visst kan man söka Majblomman eller liknande men ska det behöva gå så långt då?
Kanske vore olika "grader" av träning bra. Lite "kom som du är -verksamhet" som är lättsamt upplagd. Spela en gång i veckan för att det är roligt att ses och röra på sig.
Ja...mycket tankar på en gång där kanske. Men det slog mig idag att det krävs en hel del pengar för att man ska kunna inkludera sina barn i sociala verksamheter.

I Fredags var Emma här ♡ Vi tog mysfredag.
Igår var jag och Jonas hos Anders och Nillan en sväng. Nillan åkte med mig till Igelstorp där hag hade köpt en enhjuling till kidsen ;) Lite utmaning att bita i ;)

Nu ska jag fixa kvällsmat. Imorgon är det vardag igen och det är skolvecka.
Ha en fin Söndagkväll allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar