Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

fredag 7 februari 2014

Insikter

Insikter i livet är sällan smärtfria har jag kommit på.
Vi har haft det outhärdligt jobbigt ekonomiskt nu ett tag. Det kommer liksom bara inte ikapp.
Frustrationen är stor naturligtvis.

Men det finns ett socialt nätverk som älskar den här familjen med sina fel och brister.
Mina föräldrar må ha motsatta åsikter om det politiska, men de sjösätter oss inte med ett sjunkande skepp.
De ser till att våra barn får det de behöver och hjälper oss med det stora glapp vi hamnat i just nu.

De frågar hur vi mår och de finns här.
Det är tröstlöst när Jonas jobbar mer än heltid och ändå växer utgifterna.  Glasögon, danskurser, idrottsevenemang och så kommer lovet.
Jag sänks och Jonas jobbar.

Det är inte optimalt alls just nu. Det är otroligt jobbigt att våga be om hjälp. Men vi har god kontakt med mina föräldrar så det är iaf ett val som finns.
En dag får vi ge igen.

Jag är glad att vi kommit varandra så nära att stödet inte ses som bistånd eller utnyttjande. Det är jobbigt nog att svälja stolthet och be om hjälp ändå kan jag lova. Det är inte lätt alls.

Vi kommer vända detta skeppet med. Men svackan har vart lite djupare än vanligt. Så jag är extra glad att de mina ställer upp för hela min familj. Tacksam.

Mellan mig och Jonas är det dock inga svårigheter.  Vi har hittat hem till varandras trygga famn igen och kärlek är  vi rika på. Det kan ingen ta ifrån oss om vi inte gör det valet själva. Men vem överger äkta kärlek frivilligt ♡♥♡

Så ja. Det finns ristor i livet...men som vanligt bygger vi med de medel och tillgångar vi har. Framförallt värderar vi den regelbundna kontakt och hjälp de mina ger oss när de vet att det är extra tufft. Så som familjen bör fungera. Så som jag önskar att jag kommer fungera för mina barn i framtiden...ovillkorligen.
Kärlek framför allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar