Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 30 mars 2015

Nätter och jag.

Vi är inte riktigt överens. Det ska sovas om natten men det tycker inte min kropp.
Jag borde verkligen sova dock. Det är påsklovsvecka och barnen är hemma. Min fina man jobbar ♡

Vi bjöd hit Jonas föräldrar över påsk men det passade tydligen inte så bra just nu. Barnen tyckte det var trist men vi sa att det fanns chans när Pontus fyller år.

Själv fyller jag år om några veckor. Jag fyller 35 då. Jag hade ingen fest när jag fyllde 30 och skulle faktiskt vilja ha en nu. Men det kostar ju och eftersom jag fortfarande inte gett uop drömmen om en husvagn som är fungerande i år så får jag nog prioritera.
Hade annars tänkt mig hyra lokal och ha girtarrer och en karaokemaskin på plats och inbjudningslistan skulle vara öppen. Dvs jag hade gärna sett både gamla och nya vänner och löst bekanta komma och festa loss.
Vi får väl se framöver.

Genom mina vuxna år har så mycket hänt i livet. Mycket har vart positivt och främjande medan andra saker (till exempel att jag blev så jättesjuk) har varit mer destruktivt.

Jag har landat lite mer idag. Jag saknar vissa som försvann under processens gång och undrar om det går att bygga upp en ny relation på sikt? Ingenting borde vara omöjligt.

Jag går också i vågor i tankar om jag skulle kunna få testa att jobba igen. Men för att ta mig dit så måste jag först få en bättre valans med min kropp och hälsa. Steg ett idag blir väl att släcka ner och sova när det faktiskt är natt.

Godnatt mina fina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar