Naket, utlämnande, ärligt, öppet

Bloggen du just ska läsa i liknar nog inte många andra bloggar vill jag intala mig. Här är det en blandning av sött, surt, salt och beskt. Vi är fyra i min familj, fyra högst omaka individer som bakat den godaste kaka som finns, med några av de äckligaste ingredienser du kan tänka.
Ledord: ADHD, aspergers syndrom, ODD, ryggfraktur, diskbråck, kotkompressioner, ME, Fibromyalgi, Utmattningssyndrom, Husrenoveringskaos. Men också kärlek, ömhet, omtanke, respekt, mys, närhet, öppenhet, hjälpsamhet, ärlighet, förlåtande, förståelse.

Vi har livsviljan få ens skulle orka tänka på i ett så komplext läge! Och jag är förbannat stolt över min fina familj!

Varmt välkommen ska du känna dig!

måndag 4 juni 2012



Mörkrets ljus.



Egen text :Ellen Hagerö 2012-06-04 Melodi Sophie Zelmanis Going Home. Textkopiering förbjuden.




Vandrar runt på vilsen stig
Mina tankar slog en volt
Hamnat djupt i mörkrets skog
Ingen rädsla finns här

Ska jag vända om
Leta ut igen
Finna ljusets stig

Kan känna ålderns hets
Ljuset ger mig stress
Dis kan inge ro
Medan mörker lugnar allt

Bör jag vända om
Leta ut igen
Möta ljusets tid

Ja jag vänder om
Väljer stig igen
Stig mot ljusnande

Ja jag vänder om
Följer ljusets stig
Vänjer ögonen

Ja jag vänder om
Går på ljusets stig
Mörkret överges












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar